Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Den senaste veckan har jag lyckats så himla bra med att knyta upp lille O på ryggen för förmiddagssömnen så han har hunnit sova där några timmar medan jag passat på med lite andra saker. Men - trots allt blir det varmt och svettigt fortfarande så på väg från dagis idag tänkte jag prova på att lägga ner honom i vagnen. Det funkade ju ändå när jag skulle in på sjalträff i förra veckan. Då sov han i vagnen i närmare 2,5 timme.

Men det är tydligen något helt annat att ligga i vagn på tomten hemma och att ligga i vagn när man åker buss, tunnelbana och står på ett stimmigt fik i ett stimmigt köpcentrum för naturligtvis vaknade han efter ca 5 minuter. Det blir helt enkelt till att acceptera att sjalbarnet ska vara i sjal och inte i vagn. I alla fall före halvåret...
Användarens profilbild
Av asa
Klart att sjalbarn hör hemma i sjal :D
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
jo visst är det alltid bäst att vara i sjalen! brukar oxå försöka lägga ner min lilla när hon ska sova, ibland lyckas det, ibland inte.. men som sagt sjalen är ju bäst!
Användarens profilbild
Av Clärchen
abmis skrev:Ibland skulle det vara skönt att bara få vara utan en bula på mage eller rygg men för sjalbarn verkar det inte existera annat än sjal

Jaja man har bara sig själv att skylla :wink: :lol:
Ja om det bara vore så att man hade det :), vilket vissa i omgivningen tror. Särskilt de som inte har sjalbarn. Min kusins fru t ex vars båda barn (jämnåriga med mina troll) som varit hur nöjda som helst med att somna själva i vagnen. Hon uttryckte till min mormor (83 år och väldigt positiv till mitt bärande) att vissa är sjalmänniskor, andra inte. Själv inser jag att vissa barn är sjalbarn, andra överlever konstigt nog ;) utan sjal.
Användarens profilbild
Av Ami
Just nu sover Viola bara någon kort liten stund i vagnen och längre perioder i sjalen vilket kan bli lite varmt och opraktiskt ibland. Sambon kan sucka lite och tycka att hon borde kunna sova i vagnen som Vidar kunde göra (2-4 timmar åt gången). Men hon har ett helt annat sovmönster än vad Vidar hade och jag tror att hon hade sovit uruselt eller bara i famnen om jag inte använt sjal. Och tänk vad låst man hade blivit om man hade fått sitta med henne i famnen för att hon skulle kunna sova. Hon sover faktiskt mest/bäst då vi går på stan i några timmar. Annat är det däremot med nattsömnen, hon somnar vid 22 och sedan sover hon verkligen, äter ett par gånger på morgonen (ca 5 och 8) i sömnen och sover sedan till 9. Vidar väcker oss fortfarande på nätterna, så det är ju tur att hon sover så bra på natten. :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
Ja nattsömn är skönt. Amma i sömnen är ännu bättre 8).

Vad skönt att Vidar bara väcker er och inte Viola (vilket fint namn förresten). Vi har fått ta skilda sovrum för att klara natt- och morgonsömnen på ett bra sätt.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Känner igen det där! Vi har alltid med Ergon när vi måste ut på vagnspromenad, för det slutar ofta med att han blir gnällig och grinig i vagnen. Så fort han kommer upp i selen blir han jättenöjd igen :-).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?