- tis aug 21, 2007 11:46
Jag bär mestadels Dante i en sino, vilket var helt fantastiskt de första veckorna. Nu väger han drygt 5,5 kg och jag har märkt att jag ganska snabbt får ont i övre delen av ryggen när jag bär honom. Jag tror inte att jag knyter för löst, han ligger ju ändå tätt mot mitt bröst, och tyget är ordentligt utbrett över axlar och rygg, så det känns inte som om det är knytningen det är fel på, utan helt enkelt som om jag inte orkar.
Och vi pratar inga långa stunder. När jag skriver detta har han legat i sjalen ca 10 minuter och jag har redan ont.
Att sluta bära honom är förstås ingen lösning (jag har för övrigt aldrig varit någon "långbärare" utan hela tiden oftast inte burit mer än någon timme i sträck). Är en stadigare sjal svaret på problemet? Goda råd någon?
Och vi pratar inga långa stunder. När jag skriver detta har han legat i sjalen ca 10 minuter och jag har redan ont.

Att sluta bära honom är förstås ingen lösning (jag har för övrigt aldrig varit någon "långbärare" utan hela tiden oftast inte burit mer än någon timme i sträck). Är en stadigare sjal svaret på problemet? Goda råd någon?