Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Han provar snällt långsjal, men får verkligen inte till det. Och jag lyckas inte hjälpa honom. Jag tror att han ger upp snart, och han har redan ont i ryggen. Ringsjalen fattar ingen av oss hur vi ska få till.

Vad ska jag rekommendera?

När kan man börja bära i Ergo? Eller ska man skaffa spädbarnsinsats till ergon? (vi har en ergo NG tror jag det är). Då kan man bära redan nu va? (Hjalmar är snart 4 veckor).

MeiTai - är det egentligen enklare än långsjal? Jag bar själv en del i MT förut, men vi har ingen som är anpassad för småbäbisar. Så i så fall måste jag också shoppa... Vilken storlek på MT är lämplig för spädis??

Eller ska jag tvinga honom att kämpa vidare med långsjalarna? Det GER ju ändå bäst avlastning när man får till det... Han knyter liksom alldeles för löst, eller så lyckas han inte sträcka liksom utkanterna av tyget, så det blir helt sladdrigt hur han än gör. Man tycker att jag borde lyckas förklara det. Men det är kanske bara övning som ger färdighet? Jag minns inte, det är så länge sen jag lärde mig liksom...
Användarens profilbild
Av Droppen
Ergon funkar fint redan nu med benen innanför. Behövs ingen insats.
Min man har burit så från dag ett. :tumup:
Användarens profilbild
Av mimpen
Droppen skrev:Ergon funkar fint redan nu med benen innanför. Behövs ingen insats.
Min man har burit så från dag ett. :tumup:
Är det sant?! (haha, elsa säger så åt ALLT just nu, så det är husets nya inneuttryck :fnissa:)

Han tippar inte ut i sidled då?? Måste tipsa maken om att våga prova i alla fall!
Användarens profilbild
Av Droppen
nejdå, det är ju remmar på sidorna. se till att tajta till den bra bara, det missade min man i början och fattade inte varför mio säckade ihop så. :lol:
Användarens profilbild
Av mimpen
Droppen skrev:nejdå, det är ju remmar på sidorna. se till att tajta till den bra bara, det missade min man i början och fattade inte varför mio säckade ihop så. :lol:
Ser man på! Detta skall framföras! Det var ju en behändig lösning eftersom vi har en ergo hängandes nånstans...
Användarens profilbild
Av mimpen
mari_tres skrev:Långsjal... är det vävd långsjal eller trikå ni har?
Vi har trikåsjalar nu. Han har provat med PikkuRuu:n. Fast jag gillar sjläv MamEcon bättre för den är stadigare och jag tycker det är lättare att få till. De där jätteelastiska blir det liksom mer kinkigt med hur man knyter. Upplever jag.
Av Hell Cat
Jag gillar inte Ergon till magbärande eftersom man inte kan korsa banden på ryggen.
Min man som ratar sjalar om inte jag knyter dem på honom (vilket är ganska opraktiskt i längden :wink: ) älskar att bära i Manducan men tar Ergon ibland också. Meitai tror jag inte ens han provat faktiskt :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
mari_tres skrev:Easy hug eller tricotti, då? Man kan ju sy själv.
Sy själv kan man inte. Tro mig :) I alla fall inte om man med "man" menar någon i det här huset :Hahaa:

Vi ska prova ergovarianten, så får vi se.
Användarens profilbild
Av Fina
Jag ställer gärna upp om ni vill ha hjälp med nått. :D Har en välanvänd mt ni kan få låna och öva knyt på. Om den gillas kan jag sy er en egen.
Användarens profilbild
Av mimpen
Fina skrev:Jag ställer gärna upp om ni vill ha hjälp med nått. :D Har en välanvänd mt ni kan få låna och öva knyt på. Om den gillas kan jag sy er en egen.
Det var en bra idé! Vi provar gärna, så får vi se om han gillar konceptet!

Jag pm:ar mitt mobilnummer så kan vi kanske stämma träff! Vi bor ju helt nästgårds!
Användarens profilbild
Av lillvilda
Här hemma har mei taien varit både min och min mans favorit. Han älskar den och den är väldigt enkel. Vi har burit barnen i den sedan de var spädisar. Det går att bära både i grodställning med benen innan för och med barnen i "vagga".

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?