Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lexie
Hej,

Jag är inte total sjalnybörjare, men jag har inte "utvärderat marknaden" så jag vänder mig till er för lite tips och råd.
Jag har en high-need-unge som börjar bli rätt stor nu, men vill fortfarande bäras på ibland.
När den lilla var liten plutt i stort sett levde hon i Looma Sino. (Hon sov t ex aldrig på något annat vis på dagarna, för la jag bort henne från mig vaknade hon i stort sett alltid (eller sov vidare i max en kvart) och skrek i panik tills hon fick närheten igen.)

Jag vill ha tips på vad jag ska skaffa för sjal(ar?) nu. Barnet är snart två år gammalt och normalviktigt, men jag är ganska liten. Jag hade en ärvd ringsjal från "bära barn" som jag varit rätt nöjd med, förrutom att den är på tok för lång för lilla mig så jag fått en lång snibb ända ner till knät ungefär, som jag fått försöka linda upp på nåt vis.

Men för ca nån månad sen försvann den sjalen och jag vet inte var den är. Jag har saknat den mycket och nu känner jag det är dags att försöka skaffa en ny.

Jag har en Beco carrier också som jag bär i, men jag vill ha sjalen till de där tillfällena när det är bråttom, hon bara vill upp i famnen en stund och sen efter ett tag kanske vill ner och springa igen. Eller när hon är övertrött och skriker "mamma bära", vill amma och kanske somna i famnen...

Inget fel på becon, den är bättre när jag ska bära långt, men den är knöligare att få på sig när man har bråttom än att lyfta ner barnet i sjalen tycker jag. Som det nu är bär jag i famnen om jag inte hinner få i henne i becon (tex bråttom till bussen och hon inte vill vara i vagn utan ropar "mamma bära mamma bära mamma bära" och gråter).

Hjälp!

jag bor i stockholmstrakten och finns det möjlighet att få titta, känna och få tips på nån träff är jag helt klart intresserad av det.

Tacksam för tips, tack på förhand!
Det finns massor med sjalare i sthlm! så möjligheten att få prova finns helt säkert!

Eftersom hon är ganska stor skulle jag satsa på en stadig, lite tjock sjal. Tex hoppediz eller stork!
Lycka till!
är det nån skillnad mellan olika ringsjalar? har ni några favoriter?

Bärpåse har jag aldrig provat. Till hur stora barn funkar de?

'
mari_tres skrev:En ny ringsjal eller kanske en bärpåse tror jag att du behöver också :tumup:
Jag tycker att en (ny) ringsjal låter som det du skulle behöva. Annars kan alternativet vara en långsjal knytet i höftkryss vara ett alternativ. Jag tycker det är mer avlastande med höftkryss jmf med ringsjal med ett större barn. Nackdelen är väl att det tar lite längre tid att knyta höftkrysset än att slänga på sig ringsjalen.

Vi är ett gäng som ska träffas nu på lördag. Om du kan är du hjärtligt välkommen!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?