Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Hur många här bär på höften? Vad använder ni då för knytning och vilken sjal-längd väljer ni? Gärna bilder! :mums:
Användarens profilbild
Av Jason
Jag bär Sofia på höften vid matlagning t.ex. Jag brukar knyta omslutet kryss för då får hon mest stöd. Längd, minst 4,2m.
Har också använt ringsjalen, knytit vanligt eller japanskt.
Igår provade jag med en meitai och det funkade också bra.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag bär korta stunder på höften i kort sjal som är färdigknuten. Knuten försöker jag dra bak så att den sitter bakom axeln. På bilden har jag dragit runt hela paketet så att Malva sitter på ryggen istället, men jag börjar på höften. Hittade denna variant i Didymos knythäfte. Me like. Sjalen är drygt 2,5 m.

Bild
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har burit en del på höften, ffa kortare stunder. På bilden bär jag Jesper (då 2,5 år) och har knutit höftkryss, dock med en lång sjal (4,6 m), så jag virade den ett extra varv runt midjan för att slippa en lång svans. Gillar verkligen höftkryss när man har ett barn som vill upp och ner mycket, eftersom det är en knytning som man kan ha på sig färdigknuten och sätta i och ta ur barnet efter behov 8)

Bild
Användarens profilbild
Av mari_tres
Blir en del höftbärande här med, både med storasyster och lillebror men jag använder bara ringsjal och bärpåse till det. Orkar ändå aldrig bära så särskilt länge eftersom jag inte är särskilt stark i ryggen.
Användarens profilbild
Av sanna73
Den här gillar jag. Oftast knyter jag med en 4,6, men ibland med en 4,2 sjal.
Bild

Men även höftkryss blir det ibland :lol:
Användarens profilbild
Av sus
Nu bär jag i princip inte längre men både M och P har blivit mycket burna på höften. Bäst tyckte jag de funkade med min Sutemi Sele, och nästan lika bra med Beco 4th
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag bär på höften med min 4,2 i ett enkelt kryss så som scharlott visar och förut i fleccebärpåse också
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Tack alla för fina bilder och bra tips!!! :urule:
Användarens profilbild
Av Din mamma
mammagumman skrev:Jag bär korta stunder på höften i kort sjal som är färdigknuten. Knuten försöker jag dra bak så att den sitter bakom axeln. På bilden har jag dragit runt hela paketet så att Malva sitter på ryggen istället, men jag börjar på höften. Hittade denna variant i Didymos knythäfte. Me like. Sjalen är drygt 2,5 m.

Bild
Om knuten sitter bakom axeln, börjar den inte göra ont då?
Användarens profilbild
Av mammagumman
Din mamma skrev:
mammagumman skrev:Jag bär korta stunder på höften i kort sjal som är färdigknuten. Knuten försöker jag dra bak så att den sitter bakom axeln. På bilden har jag dragit runt hela paketet så att Malva sitter på ryggen istället, men jag börjar på höften. Hittade denna variant i Didymos knythäfte. Me like. Sjalen är drygt 2,5 m.

Bild
Om knuten sitter bakom axeln, börjar den inte göra ont då?
Nej, jag tycker den gör ont när den skaver mot nyckelbenet så jag föredrar att ha den motsvarande "japanskt" i ringsjal. Dvs knuten bakom axeln/på ryggen. :tumup:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag använder mig av höftkryss med min 2,7m sjal. Mycket skönare än ringsjal fast jag tycker nog ändå att det blir obekvämt ganska snabbt.
Av linamh
sanna73 skrev:Den här gillar jag. Oftast knyter jag med en 4,6, men ibland med en 4,2 sjal.
Bild

Men även höftkryss blir det ibland :lol:
Jag tror att det är den jag knyter, med 4,6:a. Har försökt höftkryss en gång och skulle vilja testa det mer, fast då hade jag behövt en 4,2:a och det har jag inte riktigt råd med.
Användarens profilbild
Av emelie
jag bar med höftkryss, 4,6m
eller med ringsjal. men jag gillade höftkrysset bäst.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?