Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har just Hjalmar i vaggposition i ringsjal. Men alltså, det ser faktiskt inte bekvämt ut. Någon som har nåt bra standardknep för att få till det?? Det går ju bra nu när jag sitter vid datorn bara, och han bara sover och sover, så han har det nog inte allt för obekvämt. Men ändå... :hmm:
Användarens profilbild
Av Jason
Har aldrig fått till vagga i ringsjal, förstår inte hur man ska få det bra. Pröva japanskt, det funkar också med små bebisar!
Användarens profilbild
Av mimpen
Jason skrev:Har aldrig fått till vagga i ringsjal, förstår inte hur man ska få det bra. Pröva japanskt, det funkar också med små bebisar!
Japanskt har jag ingen koll på alls. Får kolla i morgon.

Fast jag kör ju helst med grodposition i långsjal. Det är maken som föredrar ringsjalen, han tycker av nån anledning att det är enklare, vilket jag då INTE Håller med om... Eller så är det manligare :roll:
Användarens profilbild
Av ericah
Grodposition i ringsjal japanskt.
Använde det jättemycket till M hennes första månader. Jag fick inte lyfta vagnen ur bilen eller bära babyskyddet. Orkade pga smärta i buken och ärret inte bära några längre stunder (då gick trikåsjalen bort) och då var ringsjalen perfekt tex vid kortare ärenden på stan.
Användarens profilbild
Av mimpen
ericah skrev:Grodposition i ringsjal japanskt.
Använde det jättemycket till M hennes första månader. Jag fick inte lyfta vagnen ur bilen eller bära babyskyddet. Orkade pga smärta i buken och ärret inte bära några längre stunder (då gick trikåsjalen bort) och då var ringsjalen perfekt tex vid kortare ärenden på stan.
Har du nån länk på hur det ser ut??

Idag fick jag ändå till det lite bättre. Tror jag. Men ser det här verkligen bekvämt ut för bäbisen?? Den lille räkan liksom...
Bild
Användarens profilbild
Av ericah
mimpen skrev:
ericah skrev:Grodposition i ringsjal japanskt.
Har du nån länk på hur det ser ut??
I den här tråden finns bilderna som jag sett innan M föddes och inspirarades av att testa (fridas bilder)
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... t#p7356586
Användarens profilbild
Av ericah
Bambi skrev:mimpen: Jag tycker det ser rätt så mysigt ut :loving: Du kommer att kunna amma i ringsjal tror jag. :app:

Jag ammade ju No ett par ggr i trikåsjal, men L tänkte jag inte ens tanken.
Funkade utmärkt att amma i "japansk groda", bara att släppa lite på sjalen så barnet kommer lite längre ner. Minns första gången jag gjorde det, var på stan med liten M i sjalen och hon började hungerskrika inne i en affär. Hasade ner henne och hon fick bröstet och blev tyst - det var så att de andra i butiken tittade lite frågande -oj vad tyst det blev... sen gick jag tillbaka till bilen med tuttande M.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?