Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Innan har det funkat jättebra med en i ringsjal och den andra på armen, men så kom kylan och overallerna -hala overaller och ringsjalen funkar inte, det glider och krånglar :( att de sedan är bra mycket tyngre hjälper ju inte.
För det mesta går de själv men ibland måste jag bära dem t.ex när vi ska upp i vår lägenhet, dvs två trappor utan hiss, eller över trafikerad väg. Och jag blir knäpp, inget funkar för oss :evil: jag släpar och bär, barnen glider, skriker och blir frustrerade över att de inte får gå själv och när jag väl kommer upp (hem) så har jag sådan astma så jag tror jag ska svimma innan vi kommit innanför dörren.
Flytta är inte ett förslag även om vi drömmer om hus, men jag har precis börjat studera och vår husen går inte under 3 mille här. Hjälp mig att hitta det optimala bärdonet, jag har en ergo en manduca en hemsydd mt. Alla skulle väl funka men de tar ju så stor plats att släpa med, ringsjalen tog liksom ingen plats. För förutom att jag bär två barn bär jag även dagens skörd av tygblöjor, kläder som kommer från dagis och ska tvättas, ofta ytterkläder till fyra barn och emellanåt en matkasse oxå :whut:

hjälp mig tänka ut hur jag ska förenkla min dagishämtning, och då tänker jag på framförallt hur jag ska ta mig upp/hem. Finns det någon sele/MT som tar mindre plats?
Sjal funkar inte, det tar för lång tid och kräver att jag fokuserar enbart på det och den tiden har jag inte med en tvilling.

:help:
(fruktansvärt rörigt inlägg, hoppas ni förstår vad jag är ute efter :hmm: )
Senast redigerad av Keke den tor okt 29, 2009 09:57, redigerad totalt 1 gånger.
nej vagn använder vi inte alltid.

Finns det ngn mt som blir liten när den inte används?
Min connecta vattensele är minimal. Kanske vanliga connecta också är det?
Annars så är det ju rätt så snabbt att knyta upp en ryggsäcks-strap-knytning när man bara har sjalen som ett rep utan att bre ut den. Någon kan säkert till och med hitta bilder på det... :oops:
Hur bär du i ringsjalen? För mig funkar bara att bära japanskt när det är vinteroveraller. På ryggen funkar bara MT, bäst var nog min Onbuhimo på nåt sätt. Men de är ju ovanliga och lite knökiga att knyta till.

Sedan så vet jag inte hur er logistik ser ut. Måste du bära in allt från bilen när du kommer hem? Kanske en del saker kan ligga kvar och så tar din man dem när han kommer hem?

Kanske kan du ha en liten som går. Inte bära båda. Nu vet jag ju inte hur dina är, men mina har fått gå själv mycket mer än storebror just för att jag inte fixade bära två. Det fick liksom lära sig det. Nu är ju mina sådana som håller sig nära som tur är. Och vi bor i villakvarter. Men man kan ju ha olika knep i olika situationer.
En MT behöver inte ta mer plats än en ringsjal så det kanske vore något? Jag har oftast MT med mig ut istället för ringsjal eftersom de tar lika stor plats i vagnen men MTn är skönare att bära i.
tack för alla tips :heart:

att bära japanskt i ringsjal är det att ha benen på var sida om sjalen?

Jag har nu två ringsjalar gjorda av amazonas antiqua och de är jättebra, följsamma och smidiga men ihop med min funktionsjacka, barnens funktionsoveraller får jag det inte att funka och framförallt inte när de inte sitter still utan försöker ta sig ner för att gå själv.

Att den ena går upp för trappan själv funkar inte det är en spiraltrappa och en smal sådan, så det känns för osäkert.

Jo, jag borde kunna lämna lite i bilen, när jag tar den men inte i vagnen då vi har allmänt vagnsrum.

Ofodrad Mt finns det ngn sådan på marknaden?

Freehand MT är den bra? Tar den liten plats?

Massor av nya frågor :D
mica skrev:Känns det mer tryggt o bära 2 barn o allt det andra i trappan?
ja faktiskt, för jag har en hand ledig som jag kan hålla i räcket. Grejerna har jag i väska på ryggen.
Men optimalt är det inte :|
mica skrev:Japanskt då har jag ringarna på ryggen. Barnet i med benen på var sida. Brer ut sjalen knä till knä. Kropp o ena axeln i sjalen.
Ja men då var det så jag trodde, ska testa i em :tumup:
annikar skrev:Japanskt funkar bra med vinteroverall. Eller testa dubbelt kryss med en länge sjal, det är en snabb knytning och du kan sätta barnen "japanskt" på varje sida.
låter bra, men jag fattar inte det där med dubbelt kryss :hmm: :oops: :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?