Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7620646
Jag har en Suses bärjacka och den känns ju som om den skulle kunna hålla för en del regn, men frågan är om den gör det? Eller behöver man komplettera med en regnponcho? Det handlar inte om timtal i regn (då går jag helst inte ut) utan om promenader på ca 20 minuter; till och från dagis, hundrastningar osv.

För övrigt verkar ju armarna sticka ut en bra bit från Suses regnponcho, så de blir väl blöta när man använder den...
#7620905
Jag klarade mig bra med bara bärjackan; tycker att den står emot tillräckligt med väta för kortare hundpromenader odyl.. Skulle väl inte vara ute i timtal med den.. men som du säger; de dagarna stannar man helst inne ;)
#7620908
Jag har knappt använt min regnponcho då den inte är så värst praktisk. Man klarar sig väldigt långt med bara bärjacka, och en pyttebebis är dessutom inga problem att bära under en vanlig regnjacka heller. ;)
#7620925
Eld77 skrev:Jag har knappt använt min regnponcho då den inte är så värst praktisk. Man klarar sig väldigt långt med bara bärjacka, och en pyttebebis är dessutom inga problem att bära under en vanlig regnjacka heller. ;)
Aha, varför är den inte praktisk?
#7620934
Joxa skrev:
Eld77 skrev:Jag har knappt använt min regnponcho då den inte är så värst praktisk. Man klarar sig väldigt långt med bara bärjacka, och en pyttebebis är dessutom inga problem att bära under en vanlig regnjacka heller. ;)
Aha, varför är den inte praktisk?
Barnets huvudöppning är lite trång, barnets huva är bökig att få att sitta bra och följer dessutom inte med när barnet vrider på huvudet. Ponchons ärmar är för korta och jag lyckades aldrig lista ut hur jag skulle kunna få till det med den trånga huvudöppningen och barn på ryggen. Det var svårt nog med en Äiskä poncho, som ändå har jättestor gemensam huvudöppning för barn och bärare. 8)
#7621764
Tack för era svar! Regnponchon verkar ju inte kanon direkt. Jag kan köpa att man får sätta en sydväst på barnet när man bär på ryggen, men att armarna sticker ut så långt ur ponchons ärmar verkar bara för dumt. :roll:

Men jag tar gärna emot ännu fler synpunkter. :)
#7622335
Jag skulle hellre ha velat ha en "riktig" regnjacka, utformad som bärjacka. Ponchon ser så himla flaxig och oformlig ut, en vanlig regnbärjacka hade abslolut varit snyggare och säkert mer praktisk också. Fast det kanske inte finns någon marknad för en sån jacka, ponchon verkar ju vara det som finns i regnväg.
#7622374
Jag har använt min poncho ganskal mycket. mest på sommarhalvåret iofs haft den i skötväskan. Ibland har den räddat oss alla 3 för bli helt dränkta. Mina armar sticker inte ut så mycket, men jag kanske har korta, vad vet jag. Håller dock med om att huvan för barnet funkar dåligt, regnhatt är bättre.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?