Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nybliven mamma
Hej!

Jag är nybliven mamma till en liten Albin. Skulle gärna vilja bära honom i sjal men då jag är rätt rund undrar jag om det finns några sjalar som passar? Jag har storlek 46-48 på kläder och midjemått på ca 116 cm. Är det någon som vet om jag kan ha sjal?
Av Hell Cat
Visst kan du har sjal! Jag är 172 cm lång och väger ungefär 80 kg och jag knyter med 5-metersjal på magen men (de få gånger jag lyckas vill säga :roll: ) till ryggknyt räcker en 4,7. Sen så är det skillnad på sjalar, vissa är mjuka som smör och nästan knyter sig själva (som min Storkenwiege) vissa är svårare att knyta...

Välkommen hit förresten! :hello:
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du en helt nyfödd bebis alltså? i så fall rekommenderar jag en trikåsjal. nästan alla är minst fem meter långa (eller längre) och de bör passa dig.
Användarens profilbild
Av Tootz
Nybliven mamma skrev:Hej!

Jag är nybliven mamma till en liten Albin. Skulle gärna vilja bära honom i sjal men då jag är rätt rund undrar jag om det finns några sjalar som passar? Jag har storlek 46-48 på kläder och midjemått på ca 116 cm. Är det någon som vet om jag kan ha sjal?
Självklart kan du bära med sjal :) Jag är ungefär samma storlek; inga problem :) Men jag säger som Diddeldi; om det är en nyfödd så är trikåsjal mysigast (och enklast att knyta i början eftersom man inte behöver knyta om när man lyfter i och ur barnet :) )

Välkommen hit förresten :)
Av Nybliven mamma
Tack för tipsen! Skönt att höra att även större personer kan ha sjal, då kanske det finns hopp för mig! ;-) Jag har hört att märket sino ska vara bra - är det någon som har erfarenhet av det? Den är ju inte lika lång som t.ex. tricot slen, men jag har hört att sino ska vara lättare att knyta. På fredag ska jag träffa en tjej som kan det här med sjalar, förhoppningsvis kan hon hjälpa mig att hitta en bra knytning. Om det funkar ska även jag köpa en sjal sedan - det verkar hur skönt som helst. Särskilt på kvällarna vill min lille prins bli buren, och det funkar inte att bara gå och bära och bära - man får ont i ryggen, blir trött i armarna och kan inte göra någonting annat än att bära honom. Skulle vara skönt att få armarna fria!
Användarens profilbild
Av Siania
Välkommen hit! :valkommen: Jag tycker att Sinon är underbar. Den är väldigt nätt och lättknuten. Jag är också av den större modellen men hade ändå en bra bit tyg över när jag hade knuten fram på magen så den blir säkert tillräckligt lång för dig. Lycka till med ditt bärande! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?