- ons sep 23, 2009 20:23
Denna gången kommer jag börja bära på ryggen mycket tidigare, kommer nog börja pröva från en par mån eller så.
Jag tycker de få selar som jag prövat känns tungt och obekvämt, jag är en riktig sjalälskare. Jag tycker man får mycket mer avlastning, tyngden fördelar sig omkring hela bålen.
Jag tror att det är lättare om man bär mycket från födseln, några-flera timmar varje dag. För då blir man liksom upptränad i takt med viktökningen. ??? Men jag har ju inte gjort på något annat sätt så jag vet egentligen inte
Pröva vävd sjal kanske?
SusannaK skrev:Har precis kommit hem från en timmes promenad med sonen på ryggen i en manduca och jag är helt slut. Hur gör ni med bärandet? bär ni en gång om dagen eller hela dagen. Använder ni vagn eller aldrig vagn. Jag är så nyfiken! Jag träffar inte andra sjalare så himla ofta (ganska tunt med sådana här i förorten tyvärr)Jag använde inte vagn innan tolv mån. Jag bar mycket och ofta, han fick gärna sova i sjalen. Speciellt sen jag lärt mig knyta på ryggen omkring halvåret, det var både skönare och smidigare för mig, jag kunde tex passa på att tvätta och så, vilket var galet knepigt med en bebis på magen.
och hur orkar ni, för det är ju tungt....eller? Min son är halvåret och väger 9 kilo. och när han somnat som han nästan alltid gör i selen eller sjalen så blir han dubbelt så tung.
Jag vill kunna gå långpromenader men det är omöjligt, orkar en timme sen måste jag hem och vila....
Denna gången kommer jag börja bära på ryggen mycket tidigare, kommer nog börja pröva från en par mån eller så.
Jag tycker de få selar som jag prövat känns tungt och obekvämt, jag är en riktig sjalälskare. Jag tycker man får mycket mer avlastning, tyngden fördelar sig omkring hela bålen.
Jag tror att det är lättare om man bär mycket från födseln, några-flera timmar varje dag. För då blir man liksom upptränad i takt med viktökningen. ??? Men jag har ju inte gjort på något annat sätt så jag vet egentligen inte

Pröva vävd sjal kanske?
Tre fina ungar 
Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.

Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.