Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har flera närstående som artigt tackat nej till att låna mina sjalar/selar. Oerhört frustrerande eftersom jag själv är så glad i dem. Men det är ju bara att bita ihop. Vill de göra det svårt för sig så varsågod.

Däremot tycker jag det är sorgligt när man tänker att bebisar inte ska vänja sig vid att bli burna. :(
amani skrev:
Vickla skrev:Det är sånt man tror och säger innan man får barn. Sen kommer hon att upptäcka hur mycket hon får bära sin lilla bebis i alla fall.
joo det e lätt att tro att de bara ligger där så sött i sina små vagnar :Hahaa:

Håller med.... :roll: :lol:
mica skrev:Jag har flera närstående som artigt tackat nej till att låna mina sjalar/selar. Oerhört frustrerande eftersom jag själv är så glad i dem. Men det är ju bara att bita ihop. Vill de göra det svårt för sig så varsågod.

Däremot tycker jag det är sorgligt när man tänker att bebisar inte ska vänja sig vid att bli burna. :(
Ja, det tror jag handlar mer om vad föräldrarna har lust tilll än vad man tror är bäst för barnet. :( Säger jag med domarhatten på. :hide:
Cecilia skrev:
mica skrev:Jag har flera närstående som artigt tackat nej till att låna mina sjalar/selar. Oerhört frustrerande eftersom jag själv är så glad i dem. Men det är ju bara att bita ihop. Vill de göra det svårt för sig så varsågod.

Ja, det tror jag handlar mer om vad föräldrarna har lust tilll än vad man tror är bäst för barnet. :( Säger jag med domarhatten på. :hide:
Jag tror att det även finns en föreställning om att barn kan bli bortskämda på ett sätt som är negativt för barnet. Föräldrar vill att deras barn ska bli självständiga individer med goda förutsättningar att klara sig i samhället. Det vill jag med. Däremot verkar det finnas olika syn på hur man bäst når dit.
Pärla skrev:
Cecilia skrev:

Jag tror att det även finns en föreställning om att barn kan bli bortskämda på ett sätt som är negativt för barnet. Föräldrar vill att deras barn ska bli självständiga individer med goda förutsättningar att klara sig i samhället. Det vill jag med. Däremot verkar det finnas olika syn på hur man bäst når dit.
Ja, men det har du ju rätt i!
Jag har lånat ut mina bärdon till några bekanta. Men de verkar inte ha nappat. Den ena tjejjen vet jag i allafall att hon bara någon/några gånger. Alltid något. Den andra kompisen ville bara prova ringsjalen men sa att hennes barn inte tyckte om den.... :?
om det är hennes första barn är det ju så svårt att föreställa sig hur det kommer bli, man har ju ingen aning. Man tror och drömmer om hur det kommer bli att få barn, å så blir det inte alls som man har trott. och det här med att inte vänja barnet vid vissa saker (bära, samsova etc) ser man på i ett annats ljus än tidigare. så kanske ringer hon när ingenting hjälper och frågar hur det nu var med sjal..... :D
nickedockan skrev:Jag har också avskräckt några från sjalande men jag har insett att vi är helt olika som föräldrar och så får det vara.

:heart:
:iagree:
Samtidigt tänker jag, tänk om de föräldrarna får barn som jag fick först. Och så är man så emot bärande att man inte inser att det är just DET som skulle få hela tillvaron att fungera, att man bar istället för att tvinga barnet i vagnen.

Jag gissar ju att jag hade haft det _mycket_ lugnare om jag vetat om och kunnat bärande och helt enkelt kunnat skippat vagnen helt istället för att försöka bära OCH köra vagn (det är nämligen verkligen ingen hit när man har twins :this: )
Pärla skrev:
Cecilia skrev:

Det finns även de som är rädda för att barnens utveckling hämmas om man bär mkt. Att de lär sig krypa och gå senare. Men barn som inte blir burna i sjal/sele blir nog mkt burna i famnen istället.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?