Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag var på stan idag med min gravida väninna och min dotter på elva månader. Dottern hade mycket att titta på och satt snällt i vagnen, men blev också allt tröttare. Hon har alltid svårt att somna i vagnen numera, så jag tog upp henne i MeiTaien som jag alltid har med mig. Eftersom hon är ovan vid stan och dessutom var övertrött kunde hon inte somna där heller utan vi drog oss bort till en parkbänk där jag ammade henne till sömns. Sen sov hon lugnt i vagnen i en timme medan jag och kompisen åt lunch.
Efter lunchen ville dottern inte lika gärna sitta i vagnen och en stund bar jag henne i ringsjalen, vilket för mig kändes väldigt praktiskt istället för att hon skulle behöva bli ledsen. Då kunde vi dessutom lägga kassarna och väskorna i vagnen.
I förbigående sa jag till henne att "du ska väl köpa en sjal till din bebis när den kommer?". Jag hade trott att jag hade inspirerat henne till att vilja ha både sjalar och selar, så mycket som hon sett mig bära min dotter. Men hon såg besvärad ut och sa att hon inte ville att bebisen skulle vänja sig vid att bäras. Som att det är på grund av att jag har burit min dotter i sjal som hon inte kan somna i vagnen. Observera att hon somnade i vagnen 3 ggr/dag tills hon var 6 månader.
Jag blev riktigt besviken, men jag vet inte om det var på kompisen eller på mig själv... Men jag ska i alla fall köpa en ringsjal till henne. Och nånstans inom mig hoppas jag att hennes bebis ska hata att åka vagn. :twisted:
Vickla skrev:Det är sånt man tror och säger innan man får barn. Sen kommer hon att upptäcka hur mycket hon får bära sin lilla bebis i alla fall.
joo det e lätt att tro att de bara ligger där så sött i sina små vagnar :Hahaa:
amani skrev:
Vickla skrev:Det är sånt man tror och säger innan man får barn. Sen kommer hon att upptäcka hur mycket hon får bära sin lilla bebis i alla fall.
:iagree: :Hahaa:
Grönöga skrev:
amani skrev:
:iagree: :Hahaa:

Visst är det det :lol:
nickedockan skrev:Jag har också avskräckt några från sjalande men jag har insett att vi är helt olika som föräldrar och så får det vara.

:heart:
Så tror jag också att det är. Man tror att ens vänner vill ungefär samma sak, men sen kan man inse hur helt olika man tänker och längtar efter. Det kan vara lite jobbigt tyckte jag, men ju äldre jag blir desto mer okej känns det att man inte alltid förstår varandra. Fast jag har känt att jag glidit ifrån en del när vi får barn som jag hade trott att jag skulle komma närmare istället, det är lite tråkigt när det blir så.
Cecilia skrev:
nickedockan skrev:Jag har också avskräckt några från sjalande men jag har insett att vi är helt olika som föräldrar och så får det vara.

:heart:
Så tror jag också att det är. Man tror att ens vänner vill ungefär samma sak, men sen kan man inse hur helt olika man tänker och längtar efter. Det kan vara lite jobbigt tyckte jag, men ju äldre jag blir desto mer okej känns det att man inte alltid förstår varandra. Fast jag har känt att jag glidit ifrån en del när vi får barn som jag hade trott att jag skulle komma närmare istället, det är lite tråkigt när det blir så.
Så har det varit här i grannskapet också. Fast, jag fick höra av en mamma att de faktiskt pratade om mig rätt ofta och att de tyckte det var coolt att bära som jag gjorde. Bara att de själva inte vågade. Och jag som trodde de bara tyckte att jag var ett UFO. :D
Respektera varandras olikheter - det är en viktig sak att komma ihåg. Och vad glad man blir när folk faktiskt gör det också. :heart:
Ja, det är klart att hon får göra som hon känner är bäst för sitt barn. Och jag vet ju själv hur mycket förutfattade meningar jag hade innan dottern föddes. Jag trodde däremot att jag skulle bära mycket mer än jag gjort, men hon trivdes så bra i vagnen i början...
:iagree: Många tror ju att man liksom kan välja att inte bära barnet alls. Så är det ju sällan, bär gör man ändå, frågan är bara hur tungt det ska vara.
Jag har flera närstående som artigt tackat nej till att låna mina sjalar/selar. Oerhört frustrerande eftersom jag själv är så glad i dem. Men det är ju bara att bita ihop. Vill de göra det svårt för sig så varsågod.

Däremot tycker jag det är sorgligt när man tänker att bebisar inte ska vänja sig vid att bli burna. :(

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?