Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ing0065
#7529733
Jag är nu en lycklig innehavare av en Ergo OG! :love: Min förhoppning är att bl a kunna använda ute i skog och mark, med D på ryggen. Nu funderar jag på vad som är bästa sättet att klä mig och sonen, bärjacka, bärskydd eller overall? Jag kan se fördelar med alla varianterna.

I jackan så skyddas ju även selen mot väder och vind, vilket är bra, eftersom blöt bomull kyler. Med bärskydd och overall, så är det väl lättare att anpassa hur mycket var och en av oss har på sig? Samtidigt är jag orolig att det blir för bylsigt. Vilka erfarenheter har ni andra av de olika skydden?
Användarens profilbild
Av June
#7529926
Jag tycker också bärjacka. Tycker det är för krångligt med bärskydd och sedan blir det glipor mellan dig och barnet som du slipper med en bärjacka. När barnet är äldre tycker jag det är bättre med vinteroverall på barnet och ha selen ovanpå min jacka.
Av ing0065
#7533812
June skrev:Jag tycker också bärjacka. Tycker det är för krångligt med bärskydd och sedan blir det glipor mellan dig och barnet som du slipper med en bärjacka. När barnet är äldre tycker jag det är bättre med vinteroverall på barnet och ha selen ovanpå min jacka.
Hur gammalt barn tycker du att man kan ha i bärjacka? Sonen är 6,5 mån och jag provade med overall på honom och jacka på mig i fredags. Det funkar så länge det inte regnar, vilket det gör ofta här i Skåne...
Användarens profilbild
Av June
#7534919
ing0065 skrev:
June skrev:Jag tycker också bärjacka. Tycker det är för krångligt med bärskydd och sedan blir det glipor mellan dig och barnet som du slipper med en bärjacka. När barnet är äldre tycker jag det är bättre med vinteroverall på barnet och ha selen ovanpå min jacka.
Hur gammalt barn tycker du att man kan ha i bärjacka? Sonen är 6,5 mån och jag provade med overall på honom och jacka på mig i fredags. Det funkar så länge det inte regnar, vilket det gör ofta här i Skåne...
Upptill att barnet börja vilja gå själv, efter det måste man ju ändå ha ytterkläder på barnet i fall barnet vill gå själv och inte bli buret. Så kanske upptill ett år. Sedan beror det mycket på en själv och barnet. Till min älsta har jag nästan alltid kört ytterkläder både på mig och henne då jag tyckte det var för krångligt med bärskyddet och inte haft tillfälle att prova bärjacka, men till min yngsta hade jag henne innanför jackan i vintras när hon var nyfödd och nu överväger jag starḱt att skaffa en bärjacka eller mamaponcho även om hon blir ett år nästa månad. Men jag bär ju dagligen, antingen den älsta eller den yngsta och ibland båda två.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?