Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av disavi
men inte en annan. är det så stor skillnad på olika mt?

förra helgen var jag på ikea. jag fick galet ont av den mt jag hade med mig. synd för jag älskar mtn.. ontet blev mellan skulderbladen.

när jag kom hem provade jag en annan mt. tyckte den kändes mycket bättre.. men bar ju bara en stund hemma.
kan det verkligen vara så stor skillnad? :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
Det är ENORMT stor skillnad på mt! Jag kan nog egentligen skriva en avhandling om just olika mtmodeller..
Vad är det du provar?
Man ska välja mt efter hur man ser ut. VIKTIGT!
Är man smal så ska man ha en mt med smalare axelband och inte för mycket vaddering, dessutom får inte vadderingen inte vara för lång. Dessutom ska man då också tänka på vilken vinkel som axelbanden har från panelen, ju rakare vinkel för en smalis desto bättre. En person som är lite bredare kan ha i stort sett vilken mt som helst förutom de som har smala axelband...
Sen har vi ju midjebältet. En smalare person ska nog välja en med vaddering och ganska bred sådan, så det avlastar bra. En mt utan vaddering avlastar alltid sämre än en med vaddering. Vadderingen är också av stor vikt. en del gillar underlagsvaddering men på de flesta custommade mt har de vaddering av vadd. Alla norska mt (ex)har den vadderingen och de är kanon! :tumup:
Sen har vi ju också detta med om mt ska vara insvängd eller inte. Vanligt är icke insvängd men jag själv vill helst ha insväng pga att jag då kan täcka glipan som blir mellan bälte och axel med stropparna och ge barnet extra stöd för ryggen, dessutom är den tacksammare om man vill bära en bebis då den är lite lättare att vika med mindre tyg och att det smalare tyget då blir lagom brett för ett mindre barn om man viker upp det..

Men man måste prova och i sluttampen så är det ju ändå en smaksak och de exempel jag tagit upp är grundat på mig själv och andra som ser ut som jag eller tycker samma som jag. :D
Av gurkan
katha skrev:Det är ENORMT stor skillnad på mt! Jag kan nog egentligen skriva en avhandling om just olika mtmodeller..
Vad är det du provar?
Är man smal så ska man ha en mt med smalare axelband och inte för mycket vaddering, dessutom får inte vadderingen inte vara för lång. Dessutom ska man då också tänka på vilken vinkel som axelbanden har från panelen, ju rakare vinkel för en smalis desto bättre. En person som är lite bredare kan ha i stort sett vilken mt som helst förutom de som har smala axelband...
Sen har vi ju midjebältet. En smalare person ska nog välja en med vaddering och ganska bred sådan, så det avlastar bra. En mt utan vaddering avlastar alltid sämre än en med vaddering. Vadderingen är också av stor vikt. en del gillar underlagsvaddering men på de flesta custommade mt har de vaddering av vadd. Alla norska mt (ex)har den vadderingen och de är kanon! :tumup:
Sen har vi ju också detta med om mt ska vara insvängd eller inte. Vanligt är icke insvängd men jag själv vill helst ha insväng pga att jag då kan täcka glipan som blir mellan bälte och axel med stropparna och ge barnet extra stöd för ryggen, dessutom är den tacksammare om man vill bära en bebis då den är lite lättare att vika med mindre tyg och att det smalare tyget då blir lagom brett för ett mindre barn om man viker upp det..

Men man måste prova och i sluttampen så är det ju ändå en smaksak och de exempel jag tagit upp är grundat på mig själv och andra som ser ut som jag eller tycker samma som jag. :D
Tack! :tumup: :vågen: Bra info till mig som ska sy en ny mt till mig själv, smalisen. ;)
Användarens profilbild
Av disavi
jättemycket bra info. tack. :tumup:

katha skrev:Det är ENORMT stor skillnad på mt! Jag kan nog egentligen skriva en avhandling om just olika mtmodeller..
Vad är det du provar?

long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?