Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,
har precis blivit moster (i tisdags faktiskt :love:) och min syster har nyligen medgett att hon skulle kunna tänka sig att testa att bära :tumup: men plötsligt infinner sig dilemmat, vad ska vi köpa till dem?

Vi älskar att bära (vi har inte ens använt vagn till S) men vad är ett lämpligt första bärdon?

Först tänkte jag en mysig Sino eller en Wrapsody Bali Stretch men sedan började jag fundera på om inte en MT skulle vara enklare om man inte vill slänga med en mass tyg (alla gillar det ju inte). En sele köper jag gärna men då de är rätt dyra så tänkte jag vänta lite för att se om deras lilla knyte vill bli buret och om de gillar att bära....

Med andra ord, vad tror ni? Kan man börja med en MT (de är ju onekligen smidiga)? Isåfall vilken? Har själv en Kleinsmekker men den var inte lätt att få tag i, tycker att Eden verkar mjuk och fin...hade en Cozy men den var rätt styv...passar nog inte en nyföding tycker jag...

Vad tycker ni?

Kanske en ringsjal, men som enda och första bärdon?

Alltså: HJÄLP!

OBS! De har fått en begagnad Babybjörn som de tänker prova trots mina protester så jag vill verkligen försöka få över dem till oss icke-BB-bärare då jag skulle tycka det var fint om de också kunde upptäcka det nära bärandets magi och kärlek....något som jag är övertygad gynnar såväl barn som förälder. DS.
:hmm: MT kan funka också, men det går liksom inte att komma ifrån att trikåsjalen är både mysigast o bäst.
Tycker jag iaf. 8)
Ringsjal - nej, det känns för bökigt.

köpa en bättre beg. här på Sjalbarn för att se om det är nåt för lilla bäbisen och föräldrarna?

och GRATTIS till syskonbarnet. :loving:
Instämmer med inte ringsjal! För sned och bökigt. Har den fö snabab lyft med större barn typ för egen del. Bilig att ha en liggandes i vagn, bil och skötväska liksom.

MT har jag inte så mkt erfarenhet. Inte med nyfödd

Men trikå verkar folk fixa - som inte alls tänkte sig sjala. Det går ju egentligen inte att göra "fel" (som med en ringsjal). Man kan alltid dra till det efteråt ju.

Det som är framgångsfaktorn (jaja) brukar nog vara att få den demad för sig! :tumup: Knyt på dig själv fler gånger, ha dem bredvid dig så det blir fårn rätt håll, låt dem knyta utan barn, med nalle, med barn... Tja, det som passar beroende på deras personlighet ;-) Om det ska gå fort elelr vara detaljerat menar jag. Själv tyckte jag t ex att vagga var bökigt, den var liksom "assymetrisk" att få till.

Lycka till å grattis!
Trikå är ju helt klart mysigast men mt kan ju vara en bra ingång om mängden tyg i en sjal skrämmer :D

När H var pyttis bar jag henne ibland i en Eden mt och jag tyckte det var en perfekt baby-mt och nästan lika mysigt som en trikåsjal :loving:
Kan sintämma ang Eden. Jag har bara testa en MT "egentligen" och det var en sådan och den blev jag dirket "såld" på :-) För den hade ju trikåstretchen i knytet ju!
Vi köpte både trikå och mei tai, och till min stora förvåning väljer jag mei tai varenda gång. Skadlig väljer trikån. Till viss del handlar det väl om övning eftersom jag tycker det är så mycket enklare att få till vår mei tai än trikån som jag tycker antingen blir för lös eller för hård. Skadlig bär ändå mest eftersom mina ömma bröst inte vill så mycket så han har fått till det där med trikån.

Kanske är inte en stadig bomullsmeitai så mysig som trikån, men det uppvägs också av att den var svalare i sommarvärmen...

Så föll det sig för oss. :wink: :lol:
Amiechan skrev:Vi köpte både trikå och mei tai, och till min stora förvåning väljer jag mei tai varenda gång. Skadlig väljer trikån. Till viss del handlar det väl om övning eftersom jag tycker det är så mycket enklare att få till vår mei tai än trikån som jag tycker antingen blir för lös eller för hård. Skadlig bär ändå mest eftersom mina ömma bröst inte vill så mycket så han har fått till det där med trikån.

Kanske är inte en stadig bomullsmeitai så mysig som trikån, men det uppvägs också av att den var svalare i sommarvärmen...

Förlåt ot, men jag har ju missat att din bäbis kommit :shock:
Grattis :vågen:
sanna73 skrev:
Amiechan skrev:Vi köpte både trikå och mei tai, och till min stora förvåning väljer jag mei tai varenda gång. Skadlig väljer trikån. Till viss del handlar det väl om övning eftersom jag tycker det är så mycket enklare att få till vår mei tai än trikån som jag tycker antingen blir för lös eller för hård. Skadlig bär ändå mest eftersom mina ömma bröst inte vill så mycket så han har fått till det där med trikån.

Förlåt ot, men jag har ju missat att din bäbis kommit :shock:
Grattis :vågen:
Tack! :D

Men har du fått bäbisen nu!? Jag har missat :oops: :oops:
GRATTIS!!! :vågen: :heart:
Jag såg en fantastiskt fin BB-tai hos KoKobello häromdagen :love: Jag tänkte direkt att den vore en suverän present till nyblivna föräldrar som ev. är sugna på att bära :tumup:
emelie skrev:

Men har du fått bäbisen nu!? Jag har missat :oops: :oops:
GRATTIS!!! :vågen: :heart:
Tack! :D
När min syster fick sin yngste försökte jag göra mitt bästa för att få henne att se fördelen med sjal/MT/ergonomisk sele, men hon hävdade ändå att hon trivdes bäst med den gamla BB-selen. Jag trugade ändå på henne en trikåsjal (som hon använde någon enstaka gång) och min Eden-MT och hon bär fortfarande sonen i Eden (snart ett år gammal) och konstaterade för någon månad sen att han var för tung för BB men i MT gick det fortfarande fint att bära. Hon tyckte det var meckigt med allt tyg i sjalen, men MT fick hon ganska snabbt kläm på. :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?