Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av RG78
Ska till Sthlm snart. Kommer endast vara där 2-3 h men står i valet och kvalet om jag ska släpa med en vagn och sele eller bara nöja mig med selen. Hur tycker ni som bor i Sthlm att det fungerar med vagn i själva centrum? Är det mkt besvärligt med höga trottarkanter och dylikt? Känns som det borde vara smidigare med sele men eftersom jag antagligen måste bära sonen på magen istället för ryggen för att ha ordentlig koll på honom så är jag lite orolig över att det blir för besvärligt...
Användarens profilbild
Av June
Nu vet jag visserligen inte hur gammal ditt barn ar, men jag skulle saga sele. Men a andra sidan tar jag inte garna med mig vagnen nar jag reser, men nar vi var i Sthlm forra varen var jag sa glad att jag hade min Ergo till dottern.
Av RG78
Sonen är 1 år....så det blir ju en 11-12 kg extra att bära runt på. Ergon avlastar väldigt bra men nog lär det kännas i benen efter ett par timmar......

Hur brukar ni som bär i storstan göra? Har ni barnet på ryggen eller magen? Normalt bär jag alltid på ryggen nu men vet inte riktigt om jag vill bära på ryggen i Sthlm....och bär jag på magen så blir hans huvud att skymma lite.
Användarens profilbild
Av anilov
:hmm: Varför kan du inte bära på ryggen i Sthlm? Det förstår jag inte.

Vi besökte min bror i helgen, och E sitter självklart på ryggen när vi traskar runt där. Skulle inte drömma om att släpa med mig vagn på tåget ner (gå runt med vagn på stan är väl ok, så länge man inte ska in i affärer....)
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag bär i stan (vi köpte en sittvagn först igår, och den ska inte köras i stan alls, är det tänkt). Jag bär nästan alltid på ryggen, om jag inte ska titta på konstglas eller motsvarande, förstås :wink: .
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag tycker att du ska ta selen och bära på ryggen. Skönt att slippa släpa på vagn och trängas.
Jag har knappt aldrig med mig vagn till Örebro som då är en liten stad. Dessutom i Stockholm finns det säker något mysigt cafe´eller matställe som du kan slå dig ner på och vila en stund. Ha en trevlig resa :D
Användarens profilbild
Av Björklöv
Vad har du tänkt göra när du är i Sthlm? Ska du mest gå runt i affärer å titta tycker jag du kan skippa vagnen, men hade du tänkt shoppa en massa kan det ju vara skönt att kunna bli av med det i vagnen :tumup: Åsså bär du lillen i selen.

Jag förstår din oro över att bära på ryggen, men det är ju bara typ på tunnelbanan eller andra tillfällen där det blir trångt som jag ogillar att ha K på ryggen. Så antingen undviker du dessa situationer eller så bär du på mage då, övrig tid på ryggen.

Det jag vill ha sagt; vagn i stockholm upplever inte jag som ett problem i sig, men visst är det skönt att ibland vara utan den oxå :tumup:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Björklöv skrev:Vad har du tänkt göra när du är i Sthlm? Ska du mest gå runt i affärer å titta tycker jag du kan skippa vagnen, men hade du tänkt shoppa en massa kan det ju vara skönt att kunna bli av med det i vagnen :tumup: Åsså bär du lillen i selen.

Jag förstår din oro över att bära på ryggen, men det är ju bara typ på tunnelbanan eller andra tillfällen där det blir trångt som jag ogillar att ha K på ryggen. Så antingen undviker du dessa situationer eller så bär du på mage då, övrig tid på ryggen.

Det jag vill ha sagt; vagn i stockholm upplever inte jag som ett problem i sig, men visst är det skönt att ibland vara utan den oxå :tumup:
:iagree: Det är rätt så lätt att ta sig fram med vagn i Stockholm, men visst är man rörligare om man inte har den med sig. Min dotter har suttit på ryggen i Stockholm sedan hon var ca 15 månader och det har aldrig varit något problem.
Av RG78
Har varit i Sthlm nu. Jag fegade ur och tog både vagn och sele. Och tur var nog det ändå, tror sonen hade tröttnat att sitta i selen hela tiden. Han är så pass stor nu att han anser att han kan ta sig fram själv (genom att krypa).

I alla fall så tröttnade han att sitta i vagnen och då kunde jag variera med sele för att hålla honom hyfsat nöjd. Tyvärr så märkte man ju att det inte var helt idealiskt med vagn emellanåt....men men....

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?