Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag köpte mig så fina vantar i somras och skulle vilja ha matchande halsduk men är helt hopplöst dålig på att sticka. Är det ingen som kan åta sig att sticka en halsduk åt mig? Mot att jag pysslar något åt dig? Jag syr, pysslar i köket och gör smycken.
solängel skrev:Nog skulle jag kunna sticka en halsduk, fast annars är det ett otroligt bra nybörjarprojekt, tycker jag. Hur ser vantarna ut?
Tycker du det :? Fast jag lyckas nog få den både sned och vind.
Vantarna är patentstickade (tror jag att det heter) i svart och rött. Jag kan ta en bild.
AnKa skrev:
solängel skrev:Nog skulle jag kunna sticka en halsduk, fast annars är det ett otroligt bra nybörjarprojekt, tycker jag. Hur ser vantarna ut?
Tycker du det :? Fast jag lyckas nog få den både sned och vind.
Vantarna är patentstickade (tror jag att det heter) i svart och rött. Jag kan ta en bild.
Fast på en halsduk gör det inte så mycket om det blir lite tokigt, den ska ju ändå dras i en massa.
Patentstickning har jag aldrig provat. Du tror inte att vantarna är tvåändsstickade? Är de randiga på längden?

Ett enkelt sätt att få en långrandig halsduk:

Lägg upp 200-250 maskor (beroende på garnets grovlek) på en lång rundsticka. Sticka räta maskor fram och tillbaka på rundstickan och byt färg emellanåt. Sticka tills den är lagom bred och maska av.

En bok som jag kan rekommendera är Garn och maskor - stickning för nybörjare av Arne Ubbe. Halsduken ovan finns bättre beskriven där, jag skriver lite handikappat nu (ammar).

I sticksnacktrådens ts finns länkar på bra nätaffärer, och själv gillar jag 3stickor.se (fast jag handlar IRL av henne)

Och hur smart är det eg av mig att tipsa dig om att göra den själv, när jag skulle kunnat få nåt snyggt i utbyte av dig... :hmm: :wink:
solängel skrev: Och hur smart är det eg av mig att tipsa dig om att göra den själv, när jag skulle kunnat få nåt snyggt i utbyte av dig... :hmm: :wink:
Jag tycker det är jättesmart för jag behöver lite peppning att prova något nytt och blir det totalt misslyckat så kan jag ju ändå byta något med dig :D

Jag googlade lite och du har nog helt rätt. De är nog tvåändsstickade. Hur gör man det? Är det svårt? Ska nog titta in i sticksnacktråden.
AnKa skrev:
solängel skrev: Och hur smart är det eg av mig att tipsa dig om att göra den själv, när jag skulle kunnat få nåt snyggt i utbyte av dig... :hmm: :wink:
Jag tycker det är jättesmart för jag behöver lite peppning att prova något nytt och blir det totalt misslyckat så kan jag ju ändå byta något med dig :D

Jag googlade lite och du har nog helt rätt. De är nog tvåändsstickade. Hur gör man det? Är det svårt? Ska nog titta in i sticksnacktråden.
Sen behöver de inte alls vara tvåändsstickade bara för att de är randiga på längden. Det går att göra när man stickar "vanligt" också. *har ett par*
Kaffemoster skrev:
AnKa skrev:

Sen behöver de inte alls vara tvåändsstickade bara för att de är randiga på längden. Det går att göra när man stickar "vanligt" också. *har ett par*
Jepp, det stickade jag på högstadiet. :tumup: Man låter bara de andra färgernas trådar gå på baksidan. Bäst blir det om man inte har så breda ränder. Passar bra till vantar då de blir extra varma.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?