Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Blossom
Vi var på semester och ringsjalen glömdes kvar hemma... :rodna: Jag hade för mig att Babyproffsen brukar sälja lite sjalar iallafall så jag gick in och frågade om de hade någon ringsjal.
Hon som jobbade i affären tittade på mig som om jag frågade efter något som hon aldrig hört talas om, vände sig mot Babybjörn och rekommenderade dessa till mig istället för ringsjal. :shock:
Elise bars dessutom vid detta tillfälle på ryggen med en Manduca. Jag sneglade bakåt och sa att jag redan har en alldeles fantastisk bärsele och att jag absolut inte ville ha en babybjörn eftersom jag anser att den inte är så bra varken för bärare eller barn...
Tjejen tittade då på mig som om hon sett en utomjording och sa:
-Tja, om man nu tycker om att bära på ryggen så...

Jag blev helt ställd och visste inte riktigt vad jag skulle säga utan tackade bara för mig och gick ut ur affären.
Vad skulle jag ha sagt så jag kan replikera snabbt (och vasst) om jag hamnar i samma situation igen?
Av Blossom
Din mamma skrev:På barnens hus säljer de ofta både kortsjalar och ringsjalar.

Vilket trist bemötande! Jag hade nog svarat ungefär "ja, jag gillar att inte bryta ryggen, jag är konstig på det viset."
Bra svar! :notes:
Användarens profilbild
Av rithelo
Att ställa en motfråga är också lite kul. Då har man liksom en öppen dialog och det kan komma mycket kul ur det... :mrgreen:
Varför inte fråga;
"Du har aldrig burit i en sele va?"
Då säger hon säkert Joo, och sen kan du gå vidare med "Hur länge då?" Och sen är det bara att mala på... :app:
Användarens profilbild
Av zero.sara
rithelo skrev:Att ställa en motfråga är också lite kul. Då har man liksom en öppen dialog och det kan komma mycket kul ur det... :mrgreen:
Varför inte fråga;
"Du har aldrig burit i en sele va?"
Då säger hon säkert Joo, och sen kan du gå vidare med "Hur länge då?" Och sen är det bara att mala på... :app:
:tumup: Den gillar jag.
Och jag har hållit långa utlägg om sjalar och selar om någon visat intresse och frågat :D Senast på semestern visade jag några danska kvinnor sjalen och hur mysigt J hade det där 8)(2 personliga assistenter med 2 brukare varav den ena blev eld och lågor när jag slängde upp J på ryggen och vi myste in oss i sjal och bärponcho)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tilll försäljaren skulle jag nog också ha påpekat att jag ville ha en ringsjal och att sele hade jag ju redan en som vi trivs med :P

Babyproffsen här i stan har både sjal och ergo bredvid babybjörnen :D Sjalarna är de dock inte så duktiga på att svara på frågor om. (Har inte frågat om ergon så där vet jag inte)
Av Blossom
:vågen: :app:
Jag brukar inte vara sen på att sjalmissionera men blev totalt ställd i just denna situation.
Nu är jag mer taggad och förberedd om det skulle hända igen.
Tack för tipsen! :lol:
Av Blossom
zero.sara skrev:Tilll försäljaren skulle jag nog också ha påpekat att jag ville ha en ringsjal och att sele hade jag ju redan en som vi trivs med :P
Ja så skulle jag ju ha sagt!! Varför tänkte jag inte på det... :duh:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ungefär som att gå in i en matbutik och fråga efter mjölk... nä, nån sån har vi inte, men vi har utmärkt smör härborta i kylen :Hahaa:
Av Blossom
mari_tres skrev:Ungefär som att gå in i en matbutik och fråga efter mjölk... nä, nån sån har vi inte, men vi har utmärkt smör härborta i kylen :Hahaa:
:fnissa:
Av linamh
mari_tres skrev:Ungefär som att gå in i en matbutik och fråga efter mjölk... nä, nån sån har vi inte, men vi har utmärkt smör härborta i kylen :Hahaa:
En typisk försäljare, alltså! :hide:
Av Sofie
Jag hade nog sagt att "jag gillar att bära både på ryggen, magen och höften, men det klarar ju inte den där (skiten)! Men ringsjal, det har ni alltså inte? Jag får väl gå till en barnaffär med bättre sortiment. hej då!" -med ett stort leende. Eller jag hade väl tänkt det på vägen ut, för jag hade nog också blivit väldigt ställd av den kommentaren.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?