Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av loppatoppa
Lenaskeå skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag provat "en fuling". Jag mailade och frågade, om jag skickar in min 2,6'a skulle inte pengarna jag skulle ha fått tillbaka för frakten jag lade ut gå till att betala en 3,6'a i stället (plus kanske lite till i kostnad).. :hmm:
Håller tummen på positivt svar!
Håller oxå tummarna!
Användarens profilbild
Av sanna73
Just det ja, jag tycker inte din fuling är en fuling - har de ett intresse av god kundrelation hade de själva gjort det erbjudandet tycker jag :tumup:

Så jag håller tummarna för att de vet vad god kundvård är :tumsup:
Av Jinxan
om jag får tillbaka pengar så blir det cirka 10€.

Jag har inte fått något svar på de senaste mailen, skickade först en med bilder och sen det andra jag kom på... Hoppas hon svarar snart, vill inte behöva vänta i hundra år på svar :nono:
Användarens profilbild
Av katha
Du blev besviken vid första intrycket och om det vore jag skulle jag vara det hela den tid jag ägde den.. Skicka tillbaka den, det måste väl finnas andra som har denna? Eller så får du slå dig ihop med någon som har samma planer som dig och köpa en längre? Lycka till! Jag håller tummarna för din"fuling"! :tumup:
Av Jinxan
Nu har jag fått svar.

Jag kommer få en 3,6'a i utbyte, men pengarna jag betalar för frakten på 2,6'an kommer dras av i summan av den andra sjalen. Sen kommer jag få betala mellanskillnaden, vilket hamnar på runt 10€ skulle jag tro, men det får väl gå så.

Nu ska jag ta mig till posten dock, får se vad det kostar att skicka sjalen :hmm:
Av Jinxan
Boadicea skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag fått svar.

Jag kommer få en 3,6'a i utbyte, men pengarna jag betalar för frakten på 2,6'an kommer dras av i summan av den andra sjalen. Sen kommer jag få betala mellanskillnaden, vilket hamnar på runt 10€ skulle jag tro, men det får väl gå så.

Nu ska jag ta mig till posten dock, får se vad det kostar att skicka sjalen :hmm:
Det tycker jag är lite snålt, med tanke på hålet. :? :hmm:
Det tycker jag med. Ärligt talat tycker jag hon kunde ha skippat den sista lilla mellanskillnaden, eftersom min andra sjal från henne också har ett hål. Men vad ska jag göra, det finns inte så mycket att välja på. Vara utan sjal - ha en trasig - eller betala ännu mer pengar :?
Av Jinxan
Boadicea skrev:
JinxLinda skrev:
Boadicea skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag fått svar.

Det tycker jag är lite snålt, med tanke på hålet. :? :hmm:
Det tycker jag med. Ärligt talat tycker jag hon kunde ha skippat den sista lilla mellanskillnaden, eftersom min andra sjal från henne också har ett hål. Men vad ska jag göra, det finns inte så mycket att välja på. Vara utan sjal - ha en trasig - eller betala ännu mer pengar :?
Jo. Så tycker nog jag oxå att hon skulle ha gjort - precis som du säger med tanke på den andra sjalen oxå. Jag skulle ha krävt detta som kompensation, eller skickat tillbaka sjalen (och att hon då så klart står för frakten!). Den går ju att få tag på på andra håll. Dessutom är ju det här väldigt dålig reklam för hennes företag, det är nog flera här som skulle dra sig för att handla av henne efter det här. Det skulle iaf jag göra om jag vore i sjalköpartagen. :wink:
Jag vet tyvärr inte hur man ska uttrycka sig för att få henne att förstå att jag vill inte behöva betala det sista..
Sjalen går bara att köpa via henne tyvärr, eller från privatpersoner, men där misstänker jag att de flesta har köpt länge sjalar och just nu har inte jag pengarna som krävs för att köpa en längre. :?
Av Jinxan
Boadicea skrev:OK. Om du vill ha hjälp att skriva ställer jag gärna upp (om det är på engelska).
Tack. Men har knåpat ihop ett mail, som iofs främst rörde betalningen hur jag ska gå till väga alltså. Sa det att jag vill inte behöva betala 3 € igen via paypal, det blir lite väl häftigt dyrt då tyvärr :(
Beroende på vad hon säger i nästa mail, så kanske jag vill ha hjälp ;)

Ärligt talat tror jag inte att jag kommer få någon kompensation, hon verkar mest tycka att jag är jobbig på sättet hon skriver (vilket kan vara att hon kanske inte är jätteduktig på engelska, men det verkar inte så). Ja visst jag kanske är jobbig, men jag vill inte ha en trasig vara.
Användarens profilbild
Av sanna73
Boadicea skrev:
JinxLinda skrev:
Boadicea skrev:OK. Om du vill ha hjälp att skriva ställer jag gärna upp (om det är på engelska).
Tack. Men har knåpat ihop ett mail, som iofs främst rörde betalningen hur jag ska gå till väga alltså. Sa det att jag vill inte behöva betala 3 € igen via paypal, det blir lite väl häftigt dyrt då tyvärr :(
Beroende på vad hon säger i nästa mail, så kanske jag vill ha hjälp ;)

Ärligt talat tror jag inte att jag kommer få någon kompensation, hon verkar mest tycka att jag är jobbig på sättet hon skriver (vilket kan vara att hon kanske inte är jätteduktig på engelska, men det verkar inte så). Ja visst jag kanske är jobbig, men jag vill inte ha en trasig vara.
Jag tycker inte du ska nöja dig med att slippa frakten. Men du vet vart du når mig om du vill ha hjälp. Och det kan ju mkt väl vara så att hon inte är jättebra på engelska och därför låter "surare" än hon eg är. Trist i vilket fall att behöva hålla på och tramsa. :klappa:
:iagree: speciellt med tanke på att det var vävfel även på den andra sjalen du köpte från henne.
Av Jinxan
Som det blir nu slipper jag inte frakten :hide:
Det jag betalar i frakt på att returnera denna kommer "betala av" på den längre sjalen. Så i verkligheten kommer jag ha betalat fullpris för 3,6'a sjalen :?
Av Jinxan
Boadicea skrev:
JinxLinda skrev:Som det blir nu slipper jag inte frakten :hide:
Det jag betalar i frakt på att returnera denna kommer "betala av" på den längre sjalen. Så i verkligheten kommer jag ha betalat fullpris för 3,6'a sjalen :?
Det tycker jag inte du ska ta. :siishah:
Men då finns bara alternativet att ta 10€ i ersättning eller att vara utan sjal tyvärr :(
Av Jinxan
Hmm. Kanske ska försöka ta det lite mer från början..

Jag har i princip tre alternativ.
1. Jag behåller min trasiga sjal, och får 10€ i kompensation
2. Jag skickar tillbaka min trasiga sjal, och får tillbaka pengarna + frakten jag betalat. (antagligen får jag inte tillbaka de 3€ paypal tog)
3. Jag skickar tillbaka min trasiga sjal, och hon skickar tillbaka en 3,6a, som jag får betala mellanskillnaden på. Alltså ersätter hon inte mig alls.
Av Jinxan
Men tyvärr verkar inte hon se på det på samma sätt..

Jag ska försöka nu att jag betalar frakten så slipper jag den sista lilla summan som skulle ha betalats på 3,6'an.

Har tyvärr kommit på att jag annars måste ta ersättning alltså 10€ tillbaka och behålla sjalen, eftersom jag verkligen inte har lust att lägga ut 60 spänn på att åka och sätta in pengar på mitt konto, har bara kontanter just nu tyvärr.
Av Jinxan
Nu behöver jag hjälp med att skriva tror jag...

Funderar på att skriva något typ:

Nej, det är för mycket jobb och för mycket pengar som jag själv måste lägga ut, för att vara värt det, först åka till närmsta post, 6 km bort, och skicka iväg sjalen. Sen åka ytterligare 2 mil och sätta in pengar på banken, för att kunna betala det sista via paypal. Sen vänta på att 3,6'an ska komma hit.

Eller har ni något bättre att skriva?? Det står still i huvudet på mig just nu..

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?