Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi har nyligen varit på semester, och då hade jag med mig min RINGO. Mest för att kunna ta upp och bära lilla L. i när han tröttnade på vagnen (Vi var på High Chaparall, så det blev ju mycket vagnåkande för honom där). Men i samband med den trippen så upptäckte jag att man kan använda sjalen till mycket annat också än bara att bära i!

* Solskydd - eftersom det regnade när vi åkte dit, så glömde jag att ta med solskyddet till vagnen. Men såklart kom solen fram senare på dagen... Men det funkade att ta sjalen över vagnen istället! Det funkade också att sätta den runt lilla L.s huvud när vi satt mitt i solen för att titta på en Westernshow (för jag hade ju såklart inte med någon solhatt heller...det regnade ju på morgonen... :roll: Han hade bara en keps)
* På vägen hem stannade vi vid en rastplats för att fika, och istället för att tömma bagaget på grejer för att få fram vagnen (som låg längst in, under alla prylar. :oops: ) så knöt jag fast lilla L i träbänken när vi fikade. Där satt han så nöjt och åt (=kastade omkring sig) köttbullar, fastspänd i en ringsjal! :D
* Idag var vi ute i lekparken och skulle gunga. Men eftersom vi var ute betydligt tidigare på em. än vad vi brukar vara, så var det rätt mycket sol ute. Och för att skydda L. från solen så spände jag fast RINGON runt bebisgungan och vips var solen borta från L.
* Dessutom har vi använt sjalen som filt/täcke i vagnen, när vi glömde hans filt hemma.

Det var vad jag har använt en ringsjal till, förutom att bära med! 8) Fler tips och idéer? (Gärna vad man kan använda en lång, vävd sjal till... så jag får lite mer argument till varför jag ska köpa en sån... :oops: )
Docksjalen kan användas som halsduk och räcker precis till höftknut för oss.
Långsjalen funkar bra att göra en mjuk sits i kundvagnen när man ska handla + att barnet blir fastknutet med den :tumup:
Man kan ju tänka sig att bära i dom.... 8) :lol: :wink:
Jag har använt mina sjalar till allt ovanstående. Snygga som plädar i soffan, snuttefilt, filtar om man fryser när man grillar på altanen... go som kudde när man ska sova i bilen.
Dämpar regnsmattret på biltaket när man är på utebingo... Som prydnad bara. En långsjal räcker som springregnskydd till ca 5 personer... :lol:
Om man inte har bord med sig ute på picknick eller liknande så kan man spänna upp en sjal mellan 2 träd och samla all mat och sånt i den.
Den kan också vikariera som soppåse åt plast och papper några mil. Annars är den fin att spänna upp mellan nackstöden på bilen där man kan ha böcker,kartor,tvättservetter och likn. i.. Det märks väl inte att jag har varit på semster eller? :roll: :rodna: :lol: :wink:
Är ju ganska ny m det här m sjal, men det jag har använt dem till mer än att bära barn i är:
Solskydd, filt att sitta på, filt att ha om sig när man fryser, snuttefilt tycker lillebror den är jättebra till, flätan brukar jag lägga runt huvudet på honom i bilstolen m lite längre ändar än vanligt så både stöder den o han kan snutta m den.
Kommer väl på mer efterhand kan jag tänka mig :D
Om man flätar lång- eller kortsjalen är den väldigt bra att lägga ovanför och runt huvudet när barnet ska sova i vagnen, i alla fall om man har ett barn som inte sitter rakt i vagnen och som kastar bak huvudet och slår sig i rören. Har en bild på det hemma tror jag...
Jag upptäckte samma sak med mina vikisar. De kan man använda till att:
*Trycka på när de har tygtryck på öf och man inte visste om det innan och därmed inte hade med sig något (har hänt 2 ggr).
*Torka barn med (från topp till tå!)
*Picknickfilt för barn

Man kanske inte gör tygtryck på sin stork men min hemmasydda beiga ringsjal skulle jag nog kunna göra det på om det knep.
:)
Filt både inne och ute, hängmatta, sjalgunga, barnstol, kjol (blev väldigt sugen på att bada fast jag inte hade badkläder. Badade i shortsen och använde sedan granaten som en väldigt lång omlottkjol :tumup: ), en extra sittplats på sulkyn till storasyster, kudde i bilen, solskydd kommer inte på mer nu men de har säkert används till fler saker än så.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?