Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag bär min tjej som är 1½ år varje dag när hon känner för det, när vi ska gå långt, om hon är sjuk eller har svårt att sova. Jag kan också bära min äldsta pojk om han har blivit trött i benen och han har nyss fyllt 6 år. :)
Att folk ska säga till en är en okunskap från deras sida eftersom dom inte vet bättre ( eller dom tror att det dom gjorde med sina barn är det enda rätta...), men stå på dig och tala om att du vet bäst vad dina barn vill. För du känner dina barn bäst i hela världen, INTE dom. Jag känner igen mig för mina svärisar var skeptiska i början dom med (plus andra)...
Av serigu
mari_tres skrev:
serigu skrev::D Ok. Då vet jag att vi inte är helt fel ute, när släktingarna säger att jag ska säga ifrån.
Vad använder ni för sjal/sele till "större" barn då?
Vi har en ergo-sele, och som sagt famnen (att bära på bara ena armen orkar jag inte långa stunder längre).
Varför tycker de att du ska säga ifrån? Skulle de tycka det om det gällde vagnåkande också?
Säga ifrån för min ryggs skull - men det måste jag ju avgöra själv!
Av serigu
fröken_zombie skrev:Pekar på min bild--->

Då var pontus sju och ett halvt tror jag, fick feber på en festival och bars de sista timmarna och hela bussresan hem, då var jag glad att sjalen var med för eventuella nödfall :)
Vilken fin bild, det är mysigt att bära!
Användarens profilbild
Av Minchi
Jag bär på ryggen i min Manduca, eller så tar vi Mei Tai Anna eller nån stork.
Användarens profilbild
Av tesoj
Vi bär fortfarande lilleman 3 år. Sist jag bar honom bar jag på ryggen i sjal för ungefär 1 månad sedan i drygt 1 timme gravid i v. 33. Efter det har jag inte burit honom då jag inte orkar längre pga foglossning. Maken däremot bär honom oftast i ergon på ryggen när lilleman är trött och inte orkar gå då vi är på stan.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag bar Moa senast i våras på mässa. Hon var då drygt fyra år. Svägerskans Manduca fick tjänstgöra och det gick bra. Annars bär jag Lisa drygt två år i både sjal och sele, både på rygg och mage fortfarande.
Användarens profilbild
Av Jolin
Jag bär Ebba 2,5 år fortfarande ganska ofta. Ibland vill hon bäras i famnen och inte i sjalen men när armarna blir trötta så säger jag att hon får välja sjalen eller gå ner, ibland blir det sjalen och ibland ner. inne blir det oftast ringsjalen hon sitter i, ryggen vill hon bara sitta på om vi är ute och går i skogen eller så. Sambon bär henne i manducan.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har burit både Oscar (4 år, 18 kg) och Linnea (5,5 år, 25 kg) kortare stunder.
Senast för någon dag sedan fick de för sig att de ville åka sjal så då fick jag knyta upp dem. En i taget i ca 15 minuter vardera.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?