Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Din mamma skrev:
Din mamma skrev:Eller så kan du tänka "hurra att bebisen blir buren" och helt enkelt föregå med gott exempel med din ergonomiska sele istället för att komma med pekpinnar.
Jag blev själv buren i en BB som bebis, och jag har mig veterligen inte fått några bestående men. :wink:
Jag håller med dig. Hellre att folk bär i BB än inget alls.
Brukar dock locka med ryggbärande med becon, och det brukar vara intressant.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Bubbi skrev:
Din mamma skrev:
Din mamma skrev:Eller så kan du tänka "hurra att bebisen blir buren" och helt enkelt föregå med gott exempel med din ergonomiska sele istället för att komma med pekpinnar.
Jag blev själv buren i en BB som bebis, och jag har mig veterligen inte fått några bestående men. :wink:
Hurra, äntligen lite medhåll! :lol: :wink:

Jag tror att det blir som en naturlig övergång där, när barnet blivit för tungt för att bäras på magen. Då går man nog över till smidigare bärsätt.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Bubbi skrev:
Din mamma skrev:
Så brukar jag också tänka (även om , ja, jag suckar inombords när folk bär barnen framåt...). Och säga lite sådär i förbigående att "prova att bär på ryggen istället, det finns ju selar och sjalar som passar till det" när folk tycker att det är tungt eller att barnet är i vägen på magen. ;)
Användarens profilbild
Av Catti36
Framför allt så tycker jag att mitt sjalbärande och Beco-bärande har varit till för att 1. ha barnet nära och 2. kunna göra något för mig själv om så bara ha händerna fria för att hålla i en bok.
Och det var ju därför jag började tidigt med ryggbärande för klumpen på magen var ju ivägen i alla aktiviteter: laga mat, surfa, rensa ogräs eller vad det nu var jag ville göra. Så där vinner ju sjal och riktig sele i hästlängder.

Men ibland blir jag faktiskt imponerad när jag träffar på min sons kompisar som är 1½ och som fortfarande bärs på magen i en BB, att deras föräldrar orkar. (Men jag har inte vågat be om att få ta en bild för att lägga upp här...)
Användarens profilbild
Av UWO
Det där med framåtbärande. Oavsett vad barnet och barnpsykologen tycker om det, så (tycker jag) blir det ju ffa tyngre än om man har barnet åt andra hållet! Eller? Är jag helt fel ute?
Ryggen är bra, förutom att man ju inte alltid ser vad barnet har för sig... ;)
Användarens profilbild
Av Din mamma
UWO skrev:Det där med framåtbärande. Oavsett vad barnet och barnpsykologen tycker om det, så (tycker jag) blir det ju ffa tyngre än om man har barnet åt andra hållet! Eller? Är jag helt fel ute?
Jo, fast ett barn som skriker för att det vill se framåt är också ganska tungt att bära.
Användarens profilbild
Av UWO
Din mamma skrev:
UWO skrev:Det där med framåtbärande. Oavsett vad barnet och barnpsykologen tycker om det, så (tycker jag) blir det ju ffa tyngre än om man har barnet åt andra hållet! Eller? Är jag helt fel ute?
Jo, fast ett barn som skriker för att det vill se framåt är också ganska tungt att bära.
Absolut! Jag bär helst på ryggen själv, ffa de tyngre. Det är bara att mina barn passar på att hitta på både det ena och det andra när de är däruppe på ryggen + att de har syskon som hjälper till med att ge dem saker ibland... så det var inget moraliskt! :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?