Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skorven
Träffade min syster härom sistens...Hon har en dotter som är exakt ett år äldre än min son. När vi väntade honom lånade hon mig sin BB. Jag visste att den inte var särskilt ergonomisk vare sig för mig eller för barnet och tänkte att jaja, jag fixar något eget när jag har tid. Nu när vi sågs bar jag min son i en mei tai på magen. Direkt började hon jämföra den med Baby Björnen och berätta att den ju är så mycket bättre (BB alltså) för att den går att bära i framåt och har hål för armarna... :shock: Jag blev mållös och visste inte vad jag skulle säga.

Nu väntar hon sitt andra barn. Jag funderar på att köpa henne en ergonomisk bärsele i present. Undrar om det faller i god jord :wink: Stackars nya bäbisen ska väl slippa ha det obekvämt??
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag har också varit med om att en kompis försökte "värva" mig till bb! Hon pratade en halvtimme om hur bra det var med bb, och att jag borde skaffa mig en "riktig" sele istället för sjalen... :fnissa:
Av Virriga familjen
Kanske du "råkar" slarva bort Babybjörnen och lånar ut en annan sele till henne :app:
Användarens profilbild
Av Skorven
Haha :tumup: Toppen idé att slarva bort selen lite snyggt...! Eller råka gå sönder? Nä, hon vet nog att vi inte använder den. Grejjen är att hon är så otroligt påläst på det mesta vad gäller barnsaker, så jag blev så förvånad när hon dundrade på om BB. Man vill ju inte vara dryg mot sin syster, men jag gillar verkligen inte Baby Björn...
Användarens profilbild
Av Angelicc
kan du inte övertala pappa till barnet?

Jag köpte mig en babybjörn aktive när jag var gravid, jag hade inte koll på ngt annat och behövde ngt att ha bebisen i när jag rastade hundarna. Det visade sig vara ett ganska bra beslut eftersom min dotter hamnade i en von Rosen skena och hade inte kunna sitta i ngt annat. Men när skenan försvann hamnade selen på blocket.
starka argument från mig som testat BB men nu bär i beco är att ergonomiska selar går att bära på ryggen, går att amma i, kan bära större barn, bekvämare med avlastnings bälte, kan bära betydligt längre stunder och snyggare :)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Din mamma skrev:Eller så kan du tänka "hurra att bebisen blir buren" och helt enkelt föregå med gott exempel med din ergonomiska sele istället för att komma med pekpinnar.
Jag blev själv buren i en BB som bebis, och jag har mig veterligen inte fått några bestående men. :wink:
Användarens profilbild
Av UWO
Men, alltså har hon öht provat någon annan? Jag träffar också många BB-förespråkare, men ingen av dem har fortsatt propsa på BB efter de provat min manduca (bara en som vägrade prova öht).
Och av de som provat har två barn vägrat lämna tillbaka manducan! :D
Av linamh
Den extra plattan på ryggen på Baby Björn active, det är inget höftbälte? Jag brukar försöka klura ut om det avlastar på höfterna eller inte. För hur jäkla svårt kan det vara att göra en BB bättre genom att fixa avlastning på höfterna?
Användarens profilbild
Av Angelicc
linamh skrev:Den extra plattan på ryggen på Baby Björn active, det är inget höftbälte? Jag brukar försöka klura ut om det avlastar på höfterna eller inte. För hur jäkla svårt kan det vara att göra en BB bättre genom att fixa avlastning på höfterna?
Jag tyckte den där plattan inte avlastade alls! Den hjälpte mig bara med hållningen och då blir det lite skönare att bära. Den avlastar inget på höfterna.
Sen så är active selen ganska stor. Efter jag förlorade graviditetsvikt blev den för stor för mig.
Användarens profilbild
Av UWO
linamh skrev:Den extra plattan på ryggen på Baby Björn active, det är inget höftbälte? Jag brukar försöka klura ut om det avlastar på höfterna eller inte. För hur jäkla svårt kan det vara att göra en BB bättre genom att fixa avlastning på höfterna?
Tycker också, hur jäkla svårt kan det vara att göra en sele, som ändå sprider bärandet med sin kändisstatus, ergonomisk/avlastande!!! Det är helt otroligt!
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har insett att kommer jag och är negativ mot bb så blir bb-ägarna negativ mot mina bärmojänger i försvar. Om jag däremot uppmuntrar till bärandet även om det är i bb så har flera vänner kommit till mig efter någon månad eller två och frågar om mina bärmojänger när de inte orkar bära i bb längre :mrgreen:
Användarens profilbild
Av UWO
sanna73 skrev:Jag har insett att kommer jag och är negativ mot bb så blir bb-ägarna negativ mot mina bärmojänger i försvar. Om jag däremot uppmuntrar till bärandet även om det är i bb så har flera vänner kommit till mig efter någon månad eller två och frågar om mina bärmojänger när de inte orkar bära i bb längre :mrgreen:
Brukar också göra så. Poängterar att bb oftast inte går att bära längre i än ett halvår medan andra fungerar läääänge. :)
Användarens profilbild
Av Skorven
Ja, det tycker jag är en bra strategi också. Min plutt är för stor för bb, är det så generellt att bebisen växer ur den efter ett halvår? I så fall är ju det ett jättebra argument för en annan sele respektive en bärsjal.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?