Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Jag har hållit på med sjalar i lite över ett år & då jag började var det många hoppe-sjalar som såldes, sedan kom den tunna hoppen. Sjalarna som kommer nu innehåller blandade material som siden, kashmir, lin, ull osv..

Är det bara jag som tycker att "kravet" på sjalarna har ökat? En vanlig hoppe såldes för 250 kr häromdagen. Jag kom ihåg att jag köpte en beg hoppe för 600-650 kr då jag började sjala. Nu är det mer "bland-material-sjalar" & zaror som gäller & hopparna känns mer som en "slit-&-släng-sjal"? Håller ni med?

Vad tror ni, kommer hoppens popularitet tillbaka eller kommer dom oxå att utöka materialen?
Användarens profilbild
Av Panakeia
tjjaaa, svårt att säga. Det är en högre konkurens nu, men det verkar som Hoppe sattsar mer på att tar fram ett bredare sortiment av barn/bärrelaterade produkter och låter sjalarna vara som de är, tillskillnad från diddy som mixtrar mycket med själva sjalarna och färger/former, mycket som kommer "exlusive" etc. ofta är ju sådant för att kunna pressa upp priserna, man kan ta mkt mer betalat för en sjal som bara finns i 10 ex.
Jag tror hoppen kommer stå sig, det är en BRA basjal, jag tror att det är de de vill. men det är ju surt om man köpt en ny, dyr sjal och vill sälja den och inte får mer än så för den, detklart.
Av sjaltokan
Jag håller delvis med dig, jag tycker inte Hoppen är en slit och släng sjal men för mig har det alltid varit och kommer troligen förbi, en skapligt billig och bra första-prova-på-sjal.

Jag har ägt många Hoppar och här bor fortfarande en Hoppe och jag tycker de är helt okej.

Eftersom jag valt att bära på heltid hela första 1-1,5 året så är sjalen som ett klädesplagg och jag tycker det är kul med alla blandmaterial och alla färger och nya mönster på sjalarna. Och även alla nya sjalmärken som kommer.

Visst har kanske kraven ökat en del, samtidigt kan jag se en fördel att det finns billiga men bra sjalar typ Hoppe att börja med. Sen är det väl också så att med fler sjalar på begagnat marknaden ju sämre blir andra hands värdet.
Användarens profilbild
Av Helen
Vilka sjalar som varit i ropet har varierat från säsong till säsong. Vissa märken hettas upp på forumen och efter en tid så dalar de. Nya sorter eller märken kommer och de blir intressanta för ett tag för att sedan dala. Det kan vara så att plötsligt så blir just din färg på Hoppen eftertraktad och just den går upp i pris på andra hands marknaden.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tror även att det hänger ihop med att utbudet och därmed även andrahandsmarknaden har ökat enormt på de år jag sjalat. Då var en beg. sjal i ok skick eftertraktad bara den var lite, lite billigare än en helt ny, men nu kan man ju till och med fynda sjalar på rea... 8) :wink:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Har precis som du TS bara sjalat med vävd ett år.. Köpte min första vävda här, en hoppe kairo för 600 tror jag det var.

Men jag får också intrycket att de är "lågstatus" sjalar.. Att har man "bara" en hoppe s har man inte så mycket att komma med..

JAg har en kort hoppe här hemma, en av mina favoriter är det! Den är mjuk och go, snygg och lätt att knyta!
Användarens profilbild
Av Sarai
Ja, det är helt klart så att det går mode i sjalmärken här på forumet. Det som ligger Hoppe i fatet just nu är nog att det är ett väl etablerat märke vars sjalar inte har förändrats särskilt mycket på länge. Men 250 kr för en Hoppe, det tycker jag är på tok för billigt! Det är ändå en vävd sjal. Om den inte råkar vara ovanligt tjock och bänglig eller riktigt kort eller ha något vävfel. Till Hoppens nackdel är kanske att jag har stött på en väldig skillnad i kvalitet mellan de olika exemplaren.
Jag har just nu tre Hoppar hemma, det är mitt favoritmärke av de jag provat. De jag har är underbart mjuka och lättknytna i fina färger. Didyn och Easyn har fått flytta, de slår inte Hopparna i förhållande till vad man får för pengarna.

Jag slår vad om att en väl ingosad Hoppe i en färg som inte lägre säljs ny kommer att gå upp i pris om något år så där. 8)
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag tycker begagnatpriserna över lag gått ner, men det märks mest på hoppe och även stork tycker jag, men även en easy och vissa diddysar kan du få relativt billigt. Just nu tycker jag det är Zarorna, de mer exklusiva och ovanliga diddysarna samt selar som man får bra betalt för.

Själv är jag annars ganska nöjd med att hopparna dalar i pris, för det är min älsklingssjal och nu kan man fynda rejält :twisted: (fast 250kr för en hoppe tycker jag är sjukt billigt. De jag sett har legat runt 400 i vart fall)
Av Jinxan
Jag tror det är för att Hoppe ligger billigare i inköpspris än många andra sjalar. Sen har fler och fler börjat sjala. och då blir det fler på säljesfronten också ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?