Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anil
Min tjej (6 manader, 9 kg) är helt tokigt förtjust i en BB bärsele till mina axlars stora förtret (och nu sambons också). Hon älskar nämligen att sitta framåt och sprattla med benen, skratta och sjunga mot alla vi möter! Därför provade jag att sätta henne framåt i trikåsjalen i ett omslutet kryss. Det funkar utmärkt!

Snart kommer det dock att bli för tungt att bära henne på detta sätt. Bär en del på höften i en hemmaknuten vanlig sjal och det är OK, men gör henne inte i närheten så uppspelt och glad! Det är just spratteleffekten som verkar vara populär...

Har funderat pa om det finns nån sele, bärstol eller knytning där bebisen inte är så inlindad som i de flesta ergonomiska selarna och sjalarna. Eller i alla fall en bra knytning där hon kan sitta framåt? Har förstått att det ska gå att bära framåt i en Mei-Tai, men kanske inte för lite större bebisar? Tänker att det blir konstigt för benen...

Hoppas att det finns nån lösning. Det är så härligt när hon blir så lycklig! :heart:
Av sjaltokan
Tyvärr är det ju så att hela grejen med att bära ergonomiskt gör att de ska sitta med tyg från knäveck till knäveck och det ger ju inte så mycket sprattel utrymme.

Bära på ryggen då?
Av Anil
thowida skrev:Tyvärr är det ju så att hela grejen med att bära ergonomiskt gör att de ska sitta med tyg från knäveck till knäveck och det ger ju inte så mycket sprattel utrymme.

Bära på ryggen då?
Jo, jag vet... det ergonomiska alltså. Men jag TROR att hon skulle vara hyfsat nöjd om hon fick sitta så hon ser bra, dingla med benen och vifta ordentligt med armarna.

Ska prova ryggen när jag kommer hem till Sverige igen. I Manducan som väntar och har nån som kan visa mig knyt med sjal. Vi får se vad hon gillar... Misstänker att det blir en sele för vi blir båda oskönt varma i trikån nu.
Av Anil
UWO skrev:
thowida skrev: Bära på ryggen då?
:iagree:

Har själv sådana barn, som gillat framåt, men de trivs lika bra på ryggen där de ser allt. Dessutom avlastar ju ryggbärande mer tycker jag. :)
Ska prova ryggen med min Manduca nu när jag kommer hem. Tror att jag behöver vänja mig lite vid att inte kunna se henne. Det är man ju van vid när man bär på magen :-). Höften funkar ju också OK.
Användarens profilbild
Av UWO
Lina Werning skrev:
UWO skrev:
thowida skrev: Bära på ryggen då?
:iagree:

Har själv sådana barn, som gillat framåt, men de trivs lika bra på ryggen där de ser allt. Dessutom avlastar ju ryggbärande mer tycker jag. :)
Ska prova ryggen med min Manduca nu när jag kommer hem. Tror att jag behöver vänja mig lite vid att inte kunna se henne. Det är man ju van vid när man bär på magen :-). Höften funkar ju också OK.
Det finns ju speciella "sjalspeglar" för att man ska kunna ha lite koll bakåt sas. Gissar att det går bra med vilken spegel som.
Knyter du sjal på ryggen så kommer hon kunna vara med en hel del bara hon blir lite större. Mina barn brukar vara väldigt delaktiga i att fånga saker, vispa välling, tvätta fönster osv.. när de sitter på ryggen (kanske inte helt ombett då men.. :roll: ) :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?