Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
SummerMoon skrev:En gång i vintras när jag bar lilla L. i mobyn så skulle vi åka buss. När jag gick på bussen och skulle betala så sa bara chauffören att jag skulle gå och sätta mig utan att betala. :hmm: Varför då? frågade jag. Han sa att man åker ju gratis på bussen med barnvagn... Men jag påtalade att jag ju faktiskt inte hade barnvagnen med mig. (Och tänkte i mitt stilla sinne att han måste ha varit blind... :oops: ). Då säger han:

-Jo, men du har ju typ barnvagnen på magen! :Hahaa:
:loving: Men vad schysst av honom! Här får man minsann inga gratisresor pga barnvagn inte :?
Av Hell Cat
Nu minns jag en kommentar från en granne i när jag bar Arvid i sjal utomhus för första gången; i trikåsjal och så hade jag en omlottkofta som jag använder som skydd, han var alldeles omsluten. När hon såg min komma gående så frågade hon förvånat: "Men var har du bebisen?!"
Jag svarade att han sitter ju här på magen, jag är visserligen överviktig men inte SÅ tjock :Hahaa:
SummerMoon skrev:En gång i vintras när jag bar lilla L. i mobyn så skulle vi åka buss. När jag gick på bussen och skulle betala så sa bara chauffören att jag skulle gå och sätta mig utan att betala. :hmm: Varför då? frågade jag. Han sa att man åker ju gratis på bussen med barnvagn... Men jag påtalade att jag ju faktiskt inte hade barnvagnen med mig. (Och tänkte i mitt stilla sinne att han måste ha varit blind... :oops: ). Då säger han:

-Jo, men du har ju typ barnvagnen på magen! :Hahaa:
Undrar hur lång sjal man behöver för att knyta omslutet med barnvagn på magen :think:
:fnissa:
Jag har haft tur och bara fått positiva kommentarer på bärandet. :D När vi förra veckan skulle passera säkerhetskontrollen på flygplatsen på Kreta stoppade en barsk matrona mig och sa att jag måste ta av mig ryggsäcken innan passage. När jag vände sidan till och visade att det var min bebis, tittade hon först förvånat och brast sedan ut i ett brett leende och vinkade igenom mig utan problem! :lol:
Användarens profilbild
Av UWO
amöba skrev:Å herregud har du ett barn där inne! är nog den roligaste kommentaren jag har fått. Det var när K var bebis och det var vinter så hon syndes ju knappt innanför min jacka. De som sagt det har iofs mest blivit förvånade över att jag har varit två :lol:
:lol:
Av Löv
Jag har fått mest positiva kommentarer. Någon gång när G kinkade i sjalen som spädis fick jag kommentaren att det måste vara jobbigt att "hänga sådär". :roll:

Men som sagt, mycket positivt. Så mysigt, vad praktiskt, tänk om det funnits när mina var små. Ofta äldre tanter. :heart:

Och så klassikern när man knyter upp barnet på ryggen: oj, behöver du hjälp? Många tycker det ser lite farligt ut men brukar lugna sig när de inser att man har kontroll. Men det är ju alltid trevligt med hjälpsamhet. :D
Jo, nu minns jag en lustig kommentar, förresten. En medelålders herre med påbrå från Mellanöstern som började fråga hur gammal Dante var och om han kunde gå än (det här var väl när han var runt året). Han berättade sedan att hans barnbarn var fjorton månader (eller nåt) men inte hade börjat gå, och jag vet faktiskt inte om han gjorde någon sorts koppling till att jag bar Dante och det på något sätt skulle ha försenat hans utveckling, eller om hans barnbarn var buret mycket, eller om det bara råkade vara så att Dante var i hans ögonhöjd och han därför tyckte det var lämpligt att börja prata... :hmm:
Har bara fått positiva kommentarer än så länge och massor med frågor förstås.

Roligast var nog när jag skulle hämta storasyster på förskolan och två äldre pojkar som stod och hängde vid gringen frågade varför jag hade en bebis i magen. Jag förklarade att jag inte hade någon bebis i magen utan och vek undan sjalen så de kunde se. Deras ögon blev :shock: och sedan :love: och så kommenterade de hur liten och söt bebisen var.

När jag bar storasyster på ryggen i Ergon för ett par år sedan var det en liten flicka i väntrummet på vårdcentralen som började tjata på sin motsträviga mamma (som hade Babybjörn) om att en sådan sele vore bra för hennes lilla syskon. Smart tjej! :tumup: :loving:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag kom en kul... Jag var i Lysekil och gick längs strandpromenaden, när jag möter en lite äldre kvinna som börjar gapskratta när hon ser oss! :shock: , Jag blev minst sagt paff, jag är van vid kommentarer efter att ha burit i sjal sen 2004 men utskrattad har jag aldrig blivit förr. När hon kom närmare bad hon om ursäkt och förklarade att hon inte hade uppfattat att jag bar en bebis utan trodde att jag hade urringad tröja och väldigt hårigt bröst... :Hahaa: Ida var väl ca 3 månaders då, bara huvudet stack upp och ja, hon hade mycket hår som bebis...
Av Jinxan
Alven skrev:Jag kom en kul... Jag var i Lysekil och gick längs strandpromenaden, när jag möter en lite äldre kvinna som börjar gapskratta när hon ser oss! :shock: , Jag blev minst sagt paff, jag är van vid kommentarer efter att ha burit i sjal sen 2004 men utskrattad har jag aldrig blivit förr. När hon kom närmare bad hon om ursäkt och förklarade att hon inte hade uppfattat att jag bar en bebis utan trodde att jag hade urringad tröja och väldigt hårigt bröst... :Hahaa: Ida var väl ca 3 månaders då, bara huvudet stack upp och ja, hon hade mycket hår som bebis...
:Hahaa: :app:
Kört runt till loppisar (en last jag har :D) idag o hade då m mig lillebror o ringsjalen. Enklast när man plockar i o ur o inte ska bära så länge, tycker jag. Många positiva kommentarer om hur mysigt o bra det verkade vara. Naturligtvis påtalade jag HUR bra jag tycker det är o att jag hellre bär i långsjal när jag ska bära längre tid. De som hade smått eller väntade smått sa jag till att klart de måste prova! (hänvisade även hit!)
Användarens profilbild
Av UWO
lena_l skrev:Jag har fått mest positiva kommentarer. Någon gång när G kinkade i sjalen som spädis fick jag kommentaren att det måste vara jobbigt att "hänga sådär". :roll:

Men som sagt, mycket positivt. Så mysigt, vad praktiskt, tänk om det funnits när mina var små. Ofta äldre tanter. :heart:

Och så klassikern när man knyter upp barnet på ryggen: oj, behöver du hjälp? Många tycker det ser lite farligt ut men brukar lugna sig när de inser att man har kontroll. Men det är ju alltid trevligt med hjälpsamhet. :D
Min karl brukar alltid vilja hjälpa till när jag knyter, men jag tycker mest det stör. Har rör liksom till ändarna och kanterna. :)
Av Löv
UWO skrev:
lena_l skrev:Jag har fått mest positiva kommentarer. Någon gång när G kinkade i sjalen som spädis fick jag kommentaren att det måste vara jobbigt att "hänga sådär". :roll:

Min karl brukar alltid vilja hjälpa till när jag knyter, men jag tycker mest det stör. Har rör liksom till ändarna och kanterna. :)
:fnissa: Känner igen det där...
Användarens profilbild
Av UWO
loppatoppa skrev:Kört runt till loppisar (en last jag har :D) idag o hade då m mig lillebror o ringsjalen. Enklast när man plockar i o ur o inte ska bära så länge, tycker jag. Många positiva kommentarer om hur mysigt o bra det verkade vara. Naturligtvis påtalade jag HUR bra jag tycker det är o att jag hellre bär i långsjal när jag ska bära längre tid. De som hade smått eller väntade smått sa jag till att klart de måste prova! (hänvisade även hit!)
Tänk om folk visste hur enkelt det är! Tycker också ringsjalen är bra på det viset. :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?