Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Varenda gång jag sjalar Arvid, 8 veckor gammal, så hamnar han jättesnett. Inte på en gång, utan det kommer smygande... Hans rumpa hamnar över min högra höft och hans huvud ramlar på min vänstra arm eller mitt vänstra bröst.

VAD GÖR JAG FÖR FEL???

Jag har kollat framför spegeln, försökt korsa sjalen olika men det blir likadant ändå! *gahh* Jag kan inte sjala om honom hela tiden, för då vaknar han och på det här sättet får jag ont i nacken och pirrningar och domningar där. Och det ska ju inte vara meningen...

HJÄLP!
Användarens profilbild
Av Elflin
Är det en trikåsjal?

Lite ideer:
När du knyter på den ska den sitta tajt, man ska fundera på om bebisen verkligen kan få plats där i.
Bred ut sjalkrysset (alltså den delen han sitter i) ordentligt så att det verkligen går från knäveck till knäveck.
Känn efter när han hamnar snett om sjalen sitter som när du knöt den, du kanske får strama åt den hårdare så fort du känner att han börjar kasa.

Det ska inte vara meningen att det gör ont att sjala!

(Kanske fota och lägga in bilden så är det lättare att ge tips?)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Kom hem igen så ska vi hjälpa dig! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Kommer hem till midsommar..

Det spelar ingen roll om jag använder trikåsjalen eller om jag använder gåsen. Han hamnar lika snett! Det är liksom som att hela bebisens tyngdpunkt förskjuts!
jag ska be Samuel fota då han kommer hem...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag är hemma då troligtvis, vi kan se om vi kan träffas en snabbis och se om vi kan få till det då om du vill
Användarens profilbild
Av ellla
Nu har jag kollat i spegeln massor och jag kan tro att det har att göra med att jag är helt sned i hela ryggen. Det skiljer en hel del i höjd mellan vä och hö axel. Så jag skulle nog behöva en sjukgymnast så blir det bra!

Så här hamnar han efter ett tag i alla fall..
Bild
Användarens profilbild
Av Alven
Han är nog snuttig och försöker komma ner till bröstet bara... :wink: Mina hamnade också snett i början, men det blir bättre om man drar upp tyget hela vägen till nacken tycker jag. OCh gärna korvar det lite där som ett nackstöd. Det måste vara tajt längst upp bara...
Användarens profilbild
Av melon
Du har en vridarkorv :lol: Sån var Dante också och eftersom han var andra sjalbarnet tyckte jag ändå att jag hade rätt bra koll på knytningen. Men ur jag ön gjorde så la han sig sådär. Det blev bättre när han blev lite stadigare i ryggen och "satt" mer än hängde i sjalen. Men han gör fortfarande så när han somnat i sjalen :loving:
Användarens profilbild
Av binaem
Minou beter sig på samma sätt. Ingen av de två stora gjorde det. Jag tror att det hä rhon själv som korvar ihop sig ... eller ngt? fast jag får inte ont utan det blir ngn slags hybridvagga
Användarens profilbild
Av ellla
Jag tror dessutom att jag vant mig nu, direkt han sitter rakt känner jag att han sitter "fel" :D
Och så länge han inte lider av det...

Sen sitter han rakare om jag inte viker sjalen över axlarna. Det är annars då som han börjar luta, jag drar väl lite med i höger snibb än vänster tänker jag... Och n u när det är stekande sol har jag gärna axlarna så täckta som möjligt...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?