Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge har ni burit era barn (eller planerar att bära)? Alltså till vilken ålder? Jag minns ju inte riktigt hur länge jag bar min stora kille i Ergon. Men han var nog närmare 3 år iaf sista gången. Jag funderar lite på om jag ska köpa en vävd sjal också. (Har fått ett lite större bärbegär än vad jag trodde att jag skulle få. :oops: ) Har en Moby wrap, Ergo, Looma ringo och en hemsydd mei tai.
Av Hell Cat
Det tycker jag absolut du ska! Det är härligt att bära i sjal och trikåsjal blir de för tunga för rätt snabbt tycker jag iaf...kolla på säljes här på forumet så hittar du kanske nåt du vill ha?

Jag tänker väl bära tills Arvid inte vill längre tror jag :hmm: Svårt att säga när han bara är 7½ månad...
JennyB73 skrev:Det tycker jag absolut du ska! Det är härligt att bära i sjal och trikåsjal blir de för tunga för rätt snabbt tycker jag iaf...kolla på säljes här på forumet så hittar du kanske nåt du vill ha?

Jag tänker väl bära tills Arvid inte vill längre tror jag :hmm: Svårt att säga när han bara är 7½ månad...
Ja, jag bär inte inte i Mobyn längre. Dels så är det tungt, och dels så är det för varmt nu. :oops: Ja, det är ju svårt att svara på när de är så små ju. Min lillkille är 9½ månad.
Elsie är fyra år nu, och jag bär henne inte längre, men när hon var tre hände det att jag bar.... Jo, skulle hon somna på något tokigt ställe eller om hon blev jätetrött när vi hade gått långt en dag, kanske vi skulle bära henne en bit i en sjal.... TYra är 1½ och hon bärs ofta. Nu när hon är hängig, bärs hon varje dag.
Användarens profilbild
Av jelt
Min lilla är också 9 1/2 mån :D Jag har precis köpt en Zara och en MT. Har som du säger ett större bärbehov än jag trodde :oops:
Det är mysigt och lillan älskar det. Bra att ta till om de är hängiga eller inte vill sitta i vagnen :app:
A är snart 3 år och det händer, inte ofta men det händer, att jag bär honom då och då.
H är precis 1 år och henne bär jag regelbundet. Använder nästan aldrig vagn och jag tänker lugnt att jag kan köpa nya sjalar i minst ett år till innan det börjar verka knäppt :loving:
Lillasyster, tre i nästa vecka, bärs fortfarande när det behövs, både på mage och rygg, och då och då bärs även storebror som nästan är fem. Han får dock uteslutande åka på ryggen. Möjligen skulle det gå på mage också, men jag giter verkligen inte försöka...
Embla är 2½ (shit vad fort det gått) och vi bär jätteofta! Dock blir det inte så mycket sova i sjal längre, men när vi går med hundarna eller är på stan eller hon är trött och det ska lagas mat så är det oslagbart. Hon kommer nog vilja åka sjal tills hon är typ 42, frågan är hur länge man orakr. Fast jag tycker fortfarande inta att det är tungt, men hon är inte så storväxt heller.
Dock får jag svårare och svårare för Becon och änvänder nästan uteslutade vävd sjal nu!
Linus är 4½ och jag bar honom för ett tag sen i ergon men jag kände att det var tungt.. (tror det bara var för att jag inte burit på så länge oxå..) men jag har burit dagligen väldigt länge, slutade kanske runt julen?
Gissar att den här sommaren kommer att vara slutet på regelbunden bärning av Millie(2½) :( Hon vill oftast gå själv nu och det är nästan bara om vi är iväg och hon blir trött som hon vill bli buren. Iblnd vill hon bäras för att bara mysa också :heart: Men bära lite då och då kommer jag att fortsätta göra så länge hon vill och jag orkar.
Sist jag bar storebror var i april då han var 3 år o 1 mån han väger dryga 20 kg och är ganska lång för sin ålder så det känns som om det var sista gången jag bar, men maken verkar räkna med att bära i sele på långpromenaderna i sommar också.

Sedan slutade vi (tyvärr) med sjal ganska tidigt för storebror och gick över till patapum så nu när lillebror blir sjalad så vill han gärna prova på det, det funkar att mysa så en liten stund men några skogspromenader blir det inte :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?