Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elflin
Det fåniga är att det blir faktiskt lättare när de är större (äldre). De sitter på ett annat sätt då. Jag bär ju en 16 kilos 6 åring och det är inte tungt alls i sjal, men kompisens 15 mån på 14 kilo är som att bära 30kg i samma knytning. Den knytningen som Dorotea visade är den jag använder när jag bär Linus.
Av Löv
JennyB73 skrev:
lena_l skrev:
diddeldi skrev:jag hade jäääättemycket motstånd mot att bära i sele i början. fast nu bär jag nästan bara i det. men annars är ju ett mellanting mei tai? så slipper du spännena och känner dig lite mer sjaläkta 8)
:fnissa: Får kanske börja försiktigt med en mt då...
Om vi träffas så får du gärna prova min MT-hybrid. Den är stor, sydd för att kunna användas när Arvid blir större...
Tack, vill gärna prova någon gång! :heart:
Av Löv
Elflin skrev:Det fåniga är att det blir faktiskt lättare när de är större (äldre). De sitter på ett annat sätt då. Jag bär ju en 16 kilos 6 åring och det är inte tungt alls i sjal, men kompisens 15 mån på 14 kilo är som att bära 30kg i samma knytning. Den knytningen som Dorotea visade är den jag använder när jag bär Linus.
Ja, jag håller med om det. Att barnet hjälper till mer när det är större. Hoppas på det samt en inte alltför stor viktuppgång i fortsättningen. :app:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Nu har jag ingen tyngdviktare - tvärt om, men eftersom jag bär min dataryggsäck till jobbet, så blir det bökigt att bära även T till dagis, så då åker hon gammal hederlig EL-sulky köpt på second hand för länge sedan. Nu är hon 1½ och om jag ska på ett ärende med bil, använder jag oftast inget bärdon alls. Hon går själv eller så tar jag henne på axlarna. Det blir ju enklare när de går själva. De får en annan balans, en annan tyngdpunkt (och en annan vilja :roll: ). Att hon river en halv affär på fem röda är en annan sak, men det hade varken hjälpt med sjal eller vagn, för HM kan man röja ändå. Det är bara att sträcka ut handen och dra i närmsta grej, liksom :whut:

Träna honom på att gå :whut: , så tror jag han jämnar ut vikten lite och blir lättare att bära :tumup:
Användarens profilbild
Av ericah
Jag tycker det funkar rätt bra att bära M (dryga året och ca 11kg) i Ergon. Nu bär jag iofs inte så mycket utom mest inomhus för mys. A var 1,5 kg lättare vid samma ålder och visst är det skillnad. Bar en 5 månaders i ergon i helgen och det kändes ju knappt. Ska jag bära i famnen så är det mkt enklare att bara A (drygt 3 och knappa 15kg) han kniper sig fast med benen och har alltid gjort så - M är mer som spagetti och kasar bara ner.
Av legenden29
katha skrev:Eller ännu bättre - en sjaltai! MT gjord av en sjal. Kanon, har själv en sådan gjord av en indio rotbuche med ull. Avlastar jättebra, utbredbara axelband och brett midjeband.
:kamera: tack!
Användarens profilbild
Av jazoo
Ja du, jag känner igen mig i det du skriver, Alice var en liten räka och Vincent väger vid sina 8 månader 10 kilo (det vägde Alice när hon var 18 månader).

Jag tycker också att det är tungt att bära och tar faktiskt sele oftare än sjal. Eller MT. Jag har en hemsydd MT med vadderade axelband som jag älskar. Manducan funkar på mig, inte toppen men ok, men den som faktiskt är allra bäst är Beco 4th, men den är ju lite svår att få tag i.

Hoppas du hittar nåt som funkar!
Av Löv
Tack för svaren! :heart:

Ikväll tog vi en promenad, sonen buren av maken i becon. Men sonen var mammig och ville till mig, så jag tog över - ett utmärkt tillfälle att prova becon. :tumup:

Tillåt mig att :Hahaa: . Jag måste vara konstigt funtad på något sätt, för det funkar bara inte för mig! Bebisen kommer längre ner än när jag sjalar och sitter och trycker mot korsryggen vilket gör att fogarna gör ONT. Jag fick stappla hem med smärtande steg. Så nej, det blir nog ingen mer sele, sonen får acceptera sjalningen eller så får han krypa (gå) själv. Ska gåträna enligt inrådan från Cayenne. :notes:

Eller kanske blir det en mt. Om jag hittar någon fin. Får ligga och lura lite på säljes... :wink:
Användarens profilbild
Av ericah
lena_l skrev:Tack för svaren! :heart:

Ikväll tog vi en promenad, sonen buren av maken i becon. Men sonen var mammig och ville till mig, så jag tog över - ett utmärkt tillfälle att prova becon. :tumup:

Tillåt mig att :Hahaa: . Jag måste vara konstigt funtad på något sätt, för det funkar bara inte för mig! Bebisen kommer längre ner än när jag sjalar och sitter och trycker mot korsryggen vilket gör att fogarna gör ONT. Jag fick stappla hem med smärtande steg. Så nej, det blir nog ingen mer sele, sonen får acceptera sjalningen eller så får han krypa (gå) själv. Ska gåträna enligt inrådan från Cayenne. :notes:

Eller kanske blir det en mt. Om jag hittar någon fin. Får ligga och lura lite på säljes... :wink:
Min fina Beco 4th fick flytta - vi kom helt enkelt inte överens. Ergon funkar mkt bättre på mig
Av Löv
UWO skrev:Men bära på ryggen känns uteslutet, eller? För det tycker jag avlastar bättre än magbärande. Nu är ju inte mina barn tungviktare direkt, men jag bär ju även de större emellanåt.
:fnissa: Jag bär honom bara på ryggen. Magbärande = :whut: , han är alldeles för tung...
Av sjaltokan
lena_l skrev:Eller kanske blir det en mt. Om jag hittar någon fin. Får ligga och lura lite på säljes... :wink:
Sy en själv annars då blir den ju precis som du vill.. :tumup:
Av Löv
thowida skrev:
lena_l skrev:Eller kanske blir det en mt. Om jag hittar någon fin. Får ligga och lura lite på säljes... :wink:
Sy en själv annars då blir den ju precis som du vill.. :tumup:
:klippasiglite: Tyvärr har jag ingen vidare känsla för tyg, nål och tråd måste jag erkänna. Men min man skulle kanske kunna sy en? :bryn: :app:
Av Löv
Auroratiger skrev:MT med utbredbara axelband, säger jag. Jag fixade 13 kg på mage under lååånga nattningar i somras med en sådan.
:notes: Tack för tipset!! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?