Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag tycker G är tung att ha på magen, han är ju bara tio månader men väger nästan 11,4 kg. Vi åker dessutom sällan kollektivt eftersom det inte fungerar så bra där vi bor. Så vanligtvis sitter han på ryggen när jag är och handlar, promenerar, etc. Men visst är det mysigt med magbärande också. :love:
Det går inte att ha lillan på magen när hon är vaken. Hon försöker vrida sig om och blir irriterad över att hon inte ser. Jag bär henne på ryggen och ibland på höften när jag vill ha lite mer kontakt med henne.

Men ska hon sova får hon åka på magen så att vi kan mysa ordentligt.
Maken gillade inte att bära på ryggen, han bar på magen tills tjejen var två och ett halvt år. (Sen blev det axlarna.)

Själv bar jag på magen när hon behövde tröstas eller så, tills hon var rätt stor.
Embla är bara 6 månader men jag tycker oftast hon är "i vägen" när jag bär på magen. Jag kan inte göra så mycket även om jag har händerna fria. Så jag bär henne mest på ryggen när vi är hemma. Tror inte jag kommer bära henne på magen speciellt mycket när hon blir större... enbart mysbärning i så fall :loving:
Ni som skriver att ni "mysbär" på magen, då är det inte för nån längre stund? För oss kan det ta ganska lång tid om vi ska söva i en miljö med mycket ljud och människor och då kan jag behöva bära kanske en timme, och dessutom gå eller helst dansa tills han somnar. Då blir jag ganska trött efteråt, framför allt i svanken och fötterna. Men det är ju mysigare och framför allt går det fortare att få upp honom än mina svettiga ryggknyt...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?