- tis jun 09, 2009 21:46
Nyligen råkade jag se en väska i min mammas bil, på min fråga svarade hon att den innehöll en symaskin som skulle till skroten. En bekant till henne orkade inte själv bära dit den. Jag ville då ha väskan till min overlock och skulle hysta ut maskinen, det visade sig vara en grön husqvarna. Denna kunde jag omöjligt låta gå till skroten, utan nu står den i min bil. Jag har pratat med en unik symaskinsreparatör, det han inte vet om symaskiner finns inte. Han trodde nog att det skulle gå att få den att fungera. En service kostar 550 kronor, pengar som blir bortkastade om den trots allt inte går att få igång. Själv behöver jag egentligen inte maskinen, ska jag ha en ny ska det vara en mer modern variant (eller inte?). Ska jag ge reparatören en chans och sedan sälja maskinen? (Enligt reparatören kan man få 1500 kronor för den.) Ska jag göra iordning den till mig själv? (Jag har ju redan en enkel, gammal men fungerande maskin.) Ska jag låta den gå till skroten trots allt? (Inte troligt att jag gör...)
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)