Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi ska till Kolmården imorgon och jag sitter och funderar över vad vi ska ha med oss. Lite mat har vi alltid med eftersom jag är allergiker, och så är det ju blöjor och vatten och sånt som ska med, plus extra kläder om det händer olyckor.

Alt 1. ringsjal, långsjal och vagn
Alt 2. ringsjal, långsjal och manduca

Annat alternativ? Hur brukar ni göra? Vi har bara varit på Kolmården i högsäsong tidigare och då minns jag att det var ganska mycket folk där och svårt för dem som hade vagnar att ta sig fram.
Jag skulle definitivt satsa på alternativ 1. Det är skönt att ha vagn att packa alla grejer i och om barn behöver sova. Det är rejält backigt och långt att gå. När vi var där i början av juni häromåret var det inga problem att ha med vagn. Ha det så kul! :vågen:
Nu har inte jag varit på Kolmården (eller jo, när jag var typ 12) men vagnen brukar vara bra att ha för att köra packningen i. Om det inte är alltför trångt vill säga. Personligen hade jag nog tagit långsjal och sele, och så en smidig sulkyvagn till packningen. Så hade vi till Skansen i somras. Men nu vet jag inte hur det ser ut på Kolmården.
då satsar jag på vagnen, manducan och långsjalen tror jag. :tumup: Långsjalen kan jag ju använda både på höften och ryggen och ha flätad som hon kan sitta på om hon vill upp och ner. Det blir nog bättre än att ta med en ringsjal också.
Jag körde alt 1 förra året och det var bra att ha vagnen även om det var väldigt backigt ibland :roll:
Säger absolut alternativ 1, om inte annat för att ha matsäck och prylar i!
Vagn är betydligt lättare än att bära allt, alternativt hyra en skrinda på plats. Och i första backen upp finns i alla fall en rulltrappa :)

Tror för övrigt att det kommer vara betydligt lugnare än högsäsong i morgon, den brukar inte komma igång förrän slutet av juni. Innan dess är det oftast väldigt lugnt, även om parkeringen kan ha mycket bilar.

Då får jag hålla lite utkik i morgon då, vi tänkte också ta en sväng :D
camsch skrev:Säger absolut alternativ 1, om inte annat för att ha matsäck och prylar i!
Vagn är betydligt lättare än att bära allt, alternativt hyra en skrinda på plats. Och i första backen upp finns i alla fall en rulltrappa :)

Tror för övrigt att det kommer vara betydligt lugnare än högsäsong i morgon, den brukar inte komma igång förrän slutet av juni. Innan dess är det oftast väldigt lugnt, även om parkeringen kan ha mycket bilar.

Då får jag hålla lite utkik i morgon då, vi tänkte också ta en sväng :D
Kul! Jag kommer nog att ha min hemsydda (fula) solhatt på mig och bära N antingen i Zaran eller i Dolcinon (rosa), maken bär helst i Manducan.
Jag såg bara en sjal på hela dagen men massor med Baby Björnar och några bärstolar. Sjalen vi såg var snyggt blårandig, var det du camsch? Det var vid 12 ungefär och vi var på väg upp till djuren och sjalen med familj var på väg ner mot utgången tror jag.

N somnade sött 5 minuter efter att vi hade kommit in på området, hon sov först i en bära barn ringsjal och sen i vagnen. Både jag och maken bar henne i ringsjalen, och manducan och zaran fick båda ligga nerpackade i vagnen. Nästa gång struntar vi nog i vagnen, det är så jobbigt att ta sig fram med den tycker jag, jag blir tokig på folk som bara stannar framför en och som vinglar fram och tillbaka med skrindor och vagnar.
Nej, det var inte jag...
Jag bar lilla tjejen på ryggen i en wellen silver en hel del av tiden, men vi kom inte förrän klockan var närmare 13.30 då vi åkte safariparken först. Och vi gick inte hela rundan, nöjde oss med Wild Camp, Kulmården, Barnens gård och Bamses land.

Såg inga sjalar alls, spanade lite extra eftersom jag visste att du skulle vara där. Faktiskt inga babybjörn heller, och bara en enda bärstol. Magert resultat :D

Hoppas ni hade en bra dag i alla fall!
camsch skrev:Nej, det var inte jag...
Jag bar lilla tjejen på ryggen i en wellen silver en hel del av tiden, men vi kom inte förrän klockan var närmare 13.30 då vi åkte safariparken först. Och vi gick inte hela rundan, nöjde oss med Wild Camp, Kulmården, Barnens gård och Bamses land.

Såg inga sjalar alls, spanade lite extra eftersom jag visste att du skulle vara där. Faktiskt inga babybjörn heller, och bara en enda bärstol. Magert resultat :D

Hoppas ni hade en bra dag i alla fall!
Men då var det ju i alla fall tre sjalar där, :vågen: även om de inte syntes så mycket. N somnade när vi kom dit och sen gick vi bort till sälarna, tigrarna och delfinerna. Det var först precis vid stängningsdags som vi tog oss bort mot Bamses land. Vi hade en mycket bra dag, men nästa gång ska vi campa i närheten så att vi slipper åka så långt för så kort tid. N älskade delfinerna! Hon skrek av lycka varje gång de kom i närheten, och insisterade på att E och jag skulle klappa i takt med musiken hela tiden (jag tyckte riktigt synd om killen som satt bredvid oss och filmade hela showen, det kan inte vara kul med så mycket barnskrik på filmen).
Lindiwe skrev:då satsar jag på vagnen, manducan och långsjalen tror jag. :tumup: Långsjalen kan jag ju använda både på höften och ryggen och ha flätad som hon kan sitta på om hon vill upp och ner. Det blir nog bättre än att ta med en ringsjal också.
Helt Ot menn...

flätad så hon kan sitta på den??

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?