Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tosvald
Hej!

Behöver lite hjälp. Vår dotter vill helst bli buren hela tiden,och tidigare har jag bara haft en babybjörn som jag fått låna. Men nu håller axlarna på att ta slut, så för ett par veckor sen köpte jag en manduca. Men hon trivs inte alls lika bra i den som i bb. Det funkar typ en halvtimme sen vill hon upp. Vilket gör att jag ändå får plocka fram bb och där kan hon sova i 3-4 timmar, men mina axlar värker...
Hon är 10 veckor väger 5300g och är ca: 58cm lång. Jag använder babyinsatsen. Funderar på om hon tycker att det är obehagligt att sitta med benen så brett isär? Tycker att det är svårt att veta hur fötterna ska vara.
Efter ett tag vill huvudet också börja titta fram under axelremmen och nästan vilja trilla fram. Hjälper inte att jag puttar tillbaka det, efter fem minuter är det likadant igen. Antar att jag gör fel på nåt sätt. Vill väldigt gärna ha tips!
Uppdatera inlägget
Användarens profilbild
Av diddeldi
kan du ta en bild på hur det ser ut? det låter som att du skulle behöva dra åt axelbanden lite mer om huvudet trillar åt sidan. fötterna ska stödjas inne i selen, vila mot höftbältet med tårna pekandes utåt när man använder babyinsatsen.
Av Maria Segedi
Man kan oxå ha ryggdelen kort i början så de ser mer och när de somnat dra upp blixtlåset så ryggen blir hög, på en liten behövs då ej huvudstödet. Men man brukar få dra åt axelremmarna lite till! Och som sagt benen ska sitta som Diddelidi sa.
Av Mary-Li
Jag hade inte manducan när min kille var så liten så jag har inte använt babyinsatsen. Däremot brukade jag ibland ha en liten, liten kudde åt det hållet han lutade huvudet när jag bar i MT. Då åkte inte huvudet åt sidan så mycket.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Du skulle kunna prova att knäppa babyinsatsen med bara en knapp på varje sida högst upp (dragkedjan är alltså öppen.) Då blir utrymmet lite större för henne. Sedan kanske dra åt axelbanden lite mer?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?