Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en 1 månaders som jag bär runt i sjal för jämnan - helmysigt och superavlastande. Använder framför allt Mam Eco som är en jättebra sjal :tumup:
Har provat manduca några gånger men tycker inte den avlastar lika bra och är inte heller lika mysig. Men det måste ju finnas fördelar med sele eftersom många väljer det framför sjal, eller varierar sjalen med sele. Vilka är fördelarna tycker ni?
När man bär långa stunder, såsom man ofta gör när de är alldeles färska, så finns det inget som slår sjal. Jag klarade aldrig av att bära sonen i en sele mer än någon timme när han var liten, men i sjal fungerade det i timmar. Nu är dock sonen 9 månader och jag bär inte typ 8 h/dag utan kanske bara någon timme här och där....och då känns det både enklare och snabbare med selen.
Finns inga om du frågar mig. Eller inga som gör det värt att köpa en sele istället för en sjal. Selen kan dock vara ett alternativ ibland (säger jag som såltergon och bara använder sjalar)
jag71 skrev:Finns inga om du frågar mig. Eller inga som gör det värt att köpa en sele istället för en sjal. Selen kan dock vara ett alternativ ibland (säger jag som såltergon och bara använder sjalar)
:iagree:
Men jag äger en sele för snabbt upp och ner.. och för mannen så han kan bära på ryggen. :loving:
jag71 skrev:Finns inga om du frågar mig. Eller inga som gör det värt att köpa en sele istället för en sjal. Selen kan dock vara ett alternativ ibland (säger jag som såltergon och bara använder sjalar)
Håller med. Den enda fördelen som jag kan se med sele är att då barnet inte sitter lika tätt intill så kan det bli lite svalare på sommaren, men jag tycker det är jobbigare att sätta upp barn i sele än vad det är att få upp det och knyta sjalen och då sjalen avlastar bättre så är valet för min del lätt.
Inga tillräckliga, om du frågar mig!
Jag är sjalbärare till märgen, har inte fått till det med sele och har inte orkat pröva särskillt många heller. De jag har prövat har gett mig ont i axlarna eller på höfterna och känts o-ombonade och mycket mindre mysiga.

Sjal rocks! :tumup:
:)

Med dottern bar vi bara i sjal, tills hon var över ett och köpte en sele. Hon satt sällan i den :) Lilleman bodde i trikåsjalen fram tills han vat ca 5 mån. Då bar vi i en meitai tills vii köpte Manducan. Maken föredrar den och även fast jag föredrar sjal så bär jag mest i selen. Men å andra sidan är dte mycket upp och ner nu :)

Däremot pratade vi just om att få in sonen på att åka på ryggen i gåsen - tills sommarens semesterresor :D

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?