Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge bär du ditt/dina barn?

Upp till en timma
24
34%
1-2 timmar
18
26%
2-3 timmar
17
24%
3-4 timmar
5
7%
4-5 timmar
3
4%
5-6 timmar
2
3%
6-7 timmar
Inga röster
0%
7-8 timmar
Inga röster
0%
8 timmar eller mer
1
1%
Användarens profilbild
Av tinaw
Hannah "kan sävv" just nu, så det blir inte många minuter i taget :lol:

Röstade "Upp till en timma", vilket känns optimistiskt. Jag bar henne senast i lördags iaf :wink:
Användarens profilbild
Av anxy
min tjej ville bara sova i sjalen förr(20-45 minuter per gång), men nu vill hon vara där jämt. gissar på ett samband med att jag började knyta på ryggen. Vi får i alla fall mycket trädgårdsarbete gjort. 4 timmar är inte ovanligt.
Användarens profilbild
Av Elflin
Svarade 4-5 timmar men det är ju ett genomsnitt. Vi använder ju inte vagnen så fort vi ska någonstans så bär vi och när hon är grinig eller vill vara med och inte ligga på filten så bär vi ju hemma också.
Användarens profilbild
Av Annika E
Hemma blir det inte så mycket bärande. Lillgumman utforskar världen och har inte tid att sitta i sjal. Men är vi ute på vift så går det bra! Då kan hon sitta i sjalen ett par timmar.
Användarens profilbild
Av sagis
Röstade 2-3 timmar om dagen. Vissa dagar mindre, andra dagar mer.
Av Jinxan
Hitintills verkar det vara ungefär samma mängd bärande :D

Ändå tror folk att man bär konstant och aldrig släpper ner barnen :hmm: :hellu:
Användarens profilbild
Av Ezder
Svårt att säga, men jag tror att 2-3 timmar kan stämma ganska bra... När vi är ute och går, vid ärenden på stan od, och så sitter han ju kvar där och sover när vi kommer hem + att han ibland får sitta på ryggen vid hushållsarbete, eller sova på magen hemma... Han är snart 11 månader.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Upp till en timme röstade jag men då är som sagt minst sjalbarnet 2år och 2mån. Det blir ju mindre och mindre bärande. :(
Användarens profilbild
Av vovvemor
Sture åker inte vagn, så så fort vi är utanför dörren bär jag med sjal eller sele. Eje åker sele ibland, senast för några minuter sedan när jag bar båda småpojkarna vid hundrastningen... Daga vill bli buren ibland, men det är inte mer än någon gång varannan vecka eller så, men då kan det ju bli någon timme. Däremot bär jag sällan i annat än armarna hemma (om ingen är sjuk såklart, då kan det bli massor), så mer än ett par-tre-fyra timmar blir det nog inte om man slår ut det över lite tid. Tror jag. :hmm:
Användarens profilbild
Av Kattuggla
2-3 timmar tippar jag på en vanlig dag, mer om vi är borta. Lillebror är fem månader och är han vaken så vill han oftast sprattla på golvet.
Användarens profilbild
Av argentum
Det är ju så olika. Vissa dagar bär jag ingenting. Andra dagar kan jag gå en långpromenad på 2-3 timmar. Men det vanligaste tror jag är 0-1 timme så jag svarade det.
Användarens profilbild
Av Ester
jag är så dålig på att använda sjalen men jag bär Sture massor ändå - hur ska jag svara?
Av Jinxan
Elin skrev:jag är så dålig på att använda sjalen men jag bär Sture massor ändå - hur ska jag svara?
Jag tänkte mest på hur mycket man bär i sjalen/selen..
Av IEDN
Jag svarade 2-3 timmar. Men det kan variera kraftigt vissa dagar vägrar han sitta i sjalen/selen utan fullt upptagen på att utforska värden medans andra dagar kan jag inte sätta ner honom, mammakär som han är :loving: .
Då bär jag honom från 14,00 till 19,00 de dagarna och då är min rygg helt förstörd efteråt men men heller det än att han ska skrika. (Det är knappt jag får honom att sitta i sin stol och äta de dagarna :roll: )

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?