Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dvipa
hej söker en artikel på en hemsida som jag läste länge sedan den hette typ "om baby rygg" och handlade om att man inte ska bära framåtvänd. jag har för mig det var någon på sjalbarn som hade hemsidan
hjälp att hitta!
kaskelotta skrev:Bra länk! Men hur funkar det med en bebis, som min dotter 7 mån, som allra helst bli buren sittandes i famnen? Benen hänger ju raka då också och jag ser nu när jag tittar i spegeln att ryggen är rak? Nån som vet?
Ja, jag tror ju inte att det är farligare att bära framåt i sjal eller i BB än att bära framåt i famnen, och det lär ju inte vara dåligt för bebisryggen om man inte gör det lääääänge. Men det är bara vad jag tror, jag har inga belägg för det eller så :lol: Skillnaden är väl att om du bär i armarna så byter du förmodligen ställning oftare så att bebisryggen inte blir lika belastad.
kaskelotta skrev:Ja det låter logiskt. Och jag hoppas bara det inte innebär alltför fel belastning men jag kan ju liksom inte tvinga henne att ligga i vagga på armen längre..
Min 6-månaders är likadan, det GÅR INTE att få henne att ligga bakåt på armen utan hon ska sitta! Jag litar på att hon talar om när det blir jobbigt för ryggen!
kaskelotta skrev:Bra länk! Men hur funkar det med en bebis, som min dotter 7 mån, som allra helst bli buren sittandes i famnen? Benen hänger ju raka då också och jag ser nu när jag tittar i spegeln att ryggen är rak? Nån som vet?
men en 7-månaders har man väl mest på höften ändå? iaf jag... ;)
Det där med att bära i armarna och hängande ben. Har burit min son mycket i armarna och tycker aldrig hans ben har bara hängt, utan alltid varit böjda och i mer eller mindre grodläge. Vet inte vad det beror på, men det blir så naturligt både för honom och mig. Har fått för mig att barn som är vana att bäras i sjal är lättare att bära utan för de formar sig mer ergonomiskt efter bäraren, så som jag upplever ergonomiskt i alla fall. Nu pratar jag inåtburet, för jag har nog aldrig burit honom utåt... något som däremot sambon helst har gjort så sonen är van vid både och. När jag tänker efter så hänger nog benen mer då! Framåt alltså.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?