Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
glis skrev: Jag håller med och tänker prova att vinkla upp brättet, men det kommer ta lite tid, jag är inte riktigt i sytagen just nu...
Å!
Medhåll av ett proffs! :wink:
Ja, jag kunde kanske försöka rita av nån av de hyfsade hattar vi har, men ett mönster vore ju också enkelt... Och jag vet inte riktigt vad det är som ska ändras för att brättena ska stå ut mer.
De måste bli mer böjda, right? Men inneromkretsen måste ju vara densamma som på sidorna sas... Och de båda bågarna måste ju vara centriska... Och jag vill ju inte bara att brättet ska bli bredare så att öka diametern på ytterbågen är ju ingen idé heller.
Ska man göra fler delar, så att vinkeln blir mindre (spetsigare)? Men så att de tillsammans fortfarande har samma omkrets som sidorna :whut:

Nä. Det är dax att gå och lägga sig! Jag kan inte tänka.
//A
Användarens profilbild
Av naimiez
Anna skrev:jag har ett mönster på en annan hatt, en med tårtbitar liksom upppå, den har ett mycket mer utstående brätte. Man kanske kan använda det brättet på den andra hatten :hmm:
Det måste ju gå ;-)
Användarens profilbild
Av Sedum
I min tanke funkar det så här:

Om man tar samma mönster i övrigt och riktar in sig på brättesdelen. Den kortare sidan, dvs, sidan som ligger mot hatten låter man vara orörd. Sen ökar man vinkeln på brättets sida, som i dagsläget är ca 6 cm? Så man ökar vinkeln med några cm och så förlänger man brättets ytterkant mot det nya yttre hörnet.
Någon som hängde med? :? I min tanke bör detta funka 8) och vill man då även ha brättet bredare så ritar man den yttre brätteskanten lite längre ut också.

Hm... Men det verkar vara rätt noga med att man ser till att passformen på hm, vad heter det som går runt huvudet blir bra och kanske mäta innan man syr ihop med de andra delarna. Till dottern gjorde jag enligt mönstret och hon är snart 4 år och den blev för stor. Till sonen blev den perfekt och då tog jag in en del på mönstret och han fyller snart 2.
Av Lillblomma
KajsaW skrev:I min tanke funkar det så här:

Om man tar samma mönster i övrigt och riktar in sig på brättesdelen. Den kortare sidan, dvs, sidan som ligger mot hatten låter man vara orörd. Sen ökar man vinkeln på brättets sida, som i dagsläget är ca 6 cm? Så man ökar vinkeln med några cm och så förlänger man brättets ytterkant mot det nya yttre hörnet.
Någon som hängde med? :? I min tanke bör detta funka 8) och vill man då även ha brättet bredare så ritar man den yttre brätteskanten lite längre ut också.
:app:
Ja, men just så. Det borde bli bra.
Undrar om nån kan lägga upp mönstret under den där första tråden där olika mönster finns samlade?
Eler, den som har tid och lust får gärna maila mig
anna@lillafamiljenblom.se

//A
Användarens profilbild
Av Sedum
Här är mina två i sina mycket tjusiga hattar, bra val av tyg av mina barn, eller vad säger du kvarnvik? ;-)

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
KajsaW skrev:Här är mina två i sina mycket tjusiga hattar, bra val av tyg av mina barn, eller vad säger du kvarnvik? ;-)

Bild
:tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?