Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mumma
Hej!

Jag har precis upptäckt den fantastiska säljtråden här och funderar nu på att köpa en sommarsjal. Har en Elleville Zara Ev som jag är jättenöjd med förutom att den blir lite varm. Har funderat på en tunn Hoppediz eller en Gauze men har inte prövat någon av dem så skulle vilja ha lite råd från er mer vana sjalanvändare. Vi behöver en sjal som är sval, avlastar bra och någorlunda lätt att knyta. Min son är 3,5 månader och väger drygt 8 kg. Vi går på minst två promenader om dagen i sjal och han brukar sova i den ett par timmar när vi kommer hem från ena promenaden så sjalen kommer användas ganska så mycket.

Om ni rekommenderar en Gauze, bör den vara skrynklig eller ej? Om ni rekommenderar Gauze - vad är skillnaden på 2008 limited edition och andra årgångar?

Vi har en Beco Butterfly II också som förvisso är svalare att bära i, men inte lika mysig. Hur bra är Mei Tai-selar (eller hur det stavas)?

Tar också tacksamt emot förslag på andra sjalar (eller Mei Tai) som kanske bättre motsvarar mina behov!

Det var många frågor det! Hoppas ni har några förslag!

:mums:
Av Jinxan
Du, mitt bästa tips är att gå på sjalträff och provknyt. :tumup:

Hur mycket jag än skriver om sjalarna så kanske inte du känner samma sak ;)
Användarens profilbild
Av Silverälva
De svalase jag haft är en hemmasydd mt i riktigt tunt tyg, på andra plats kommer min bali baby breeze som nu heter nåt annat :hmm:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag älskar min gauze, fast inte avlastar den riktigt lika bra som en tjockare vävd. Tunn hoppe har jag bara provat, bar Ida i den på ryggen så lång tid som det tog att hjälpa David på toaletten. Men jag gillade den inte, tyckte att den skar in... men hon var rätt stor då, typ två år skulle jag gissa. Så den är nog likvärdig gauzen i bärkomfort egentligen. Min gauze är skrynklig och jag har aldrig testat en slät, så där kan jag inte hjälpa dig.
Användarens profilbild
Av katha
Jag svarar en indio (av de nya, min primula var supertunn) men en zara är också skön... :love:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?