Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär ju i stort sett min Mini jämt och varje gång vi är ute så hajjar folk till när de ser ett litet huvud under jackan... "Oj det där ser mysigt ut" mm ... Samma när jag har Liten i becon på ryggen "Oj det där såg bekvämt ut". Har ju inget emot att folk kommenterar men blir så nyfiken för det känns som att många inte sett detta förut!?
Användarens profilbild
Av Lundie
Jag bär ofta sonen på ryggen i manducan och det är massor med folk som kommenterar det.
- vad smart
- vad mysigt
- hur får du dit honom
osv, osv, osv.

Och kommentarerna kommer bara om han sitter på ryggen.
sapos skrev:Så är det här med! Alla tittar en extra gång och många kommer gärna med kommentare.. Fast så har jag aldrig sett någon mer med sjal här i Hallsberg heller :wink:
Du jag har inte stött på någon härinne i Örebro heller, är det inte knepigt? Eller jo har sett bebisar som hängt på halvsvaj i babybjörn har jag ju men jag räknar inte det...
Lundie skrev:Jag bär ofta sonen på ryggen i manducan och det är massor med folk som kommenterar det.
- vad smart
- vad mysigt
- hur får du dit honom
osv, osv, osv.

Och kommentarerna kommer bara om han sitter på ryggen.
Vad lustigt att du bara får kommentarer vid ryggbärande :hmm: kan det vara för att sele är relativt vanligt ändå men då bara på magen? Min beco sticker ju ut lite färgmässigt :love:
Användarens profilbild
Av sapos
he77na skrev:
sapos skrev:Så är det här med! Alla tittar en extra gång och många kommer gärna med kommentare.. Fast så har jag aldrig sett någon mer med sjal här i Hallsberg heller :wink:
Du jag har inte stött på någon härinne i Örebro heller, är det inte knepigt? Eller jo har sett bebisar som hängt på halvsvaj i babybjörn har jag ju men jag räknar inte det...
Som för mig! Sist jag var på Ikea så såg jag två små i babybjörn
Användarens profilbild
Av Lundie
Snart har vi en till manduca i Lidköping i alla fall. Min syrra fick barn i februari och en dag när jag träffade henne sa hon att de skulle köpa en baby björnsele. Jag sa till henne att vill du bära ungen hängandes i skrevet och få ruggigt ont i ryggen så gärna för mig... eller så kan du köpa en manduca och det har hon gjort och hon är sjukt nöjd.
Av Jinxan
Jag blir alltid utstirrad. Får alltid bra kommentarer. Okej en negativ typ men orka bry sig

Men oftast när jag går i köpcentret (marieberg alltså) så ser jag någon bära i ringsjal eller trikåsjal. :tumup:

Aldrig någon annanstans :?
Jag vet ju att det finns fler inne i Örebro som bär i sjal (testa parkleken i Stadsparken så kan du få syn på sjalgalen med två barn :tumup: ) Själv bor jag utanför stan och vi har vår egen sjalbarns maffia här jag och zingo :mrgreen: På dagis är det vi som har äldre syskon till våra barn och de som talar om vad vi tycker och kräver en del saker som förstagångs föräldrarna bara accepterar hur dagis gör. Vi gör ju som vi tycker passar oss och inte alltid som dagis tänkt sig/vill :twisted:
På norr finns det minst 2 sjalmammor, sjalgalen och en till :)
thowida skrev:vi är nog inte så många.. tyvärr du ska se vad folk glor när vi kommer 3-4 st ibland på sjalträffar... :shock:
OJ 3-4 på en gång då måste ju folk tro att det är en modevisning eller så :app:
RG78 skrev:När jag tog på mig sjalen sist och åkte ner till stan så såg man hur folk försökte låta bli att råstirra. Rätt skoj :) Det var ingen som sa något men man såg verkligen hur blickarna drogs till sjalen samtidigt som de försökte se ut som de inte alls tittade.
:siishah:
Lundie skrev:Snart har vi en till manduca i Lidköping i alla fall. Min syrra fick barn i februari och en dag när jag träffade henne sa hon att de skulle köpa en baby björnsele. Jag sa till henne att vill du bära ungen hängandes i skrevet och få ruggigt ont i ryggen så gärna för mig... eller så kan du köpa en manduca och det har hon gjort och hon är sjukt nöjd.
Låter ungefär som när jag presenterar babybjörnen :D
JinxLinda skrev:Jag blir alltid utstirrad. Får alltid bra kommentarer. Okej en negativ typ men orka bry sig

Men oftast när jag går i köpcentret (marieberg alltså) så ser jag någon bära i ringsjal eller trikåsjal. :tumup:

Aldrig någon annanstans :?
AH vi är inte och handlar tillräckligt mkt då med andra ord, har inte vart inne på Marieberg sen tidigt i Januari, tycker det är så bökigt med bil, då går vi hellre upp på stan :-)
zero.sara skrev:Jag vet ju att det finns fler inne i Örebro som bär i sjal (testa parkleken i Stadsparken så kan du få syn på sjalgalen med två barn :tumup: ) Själv bor jag utanför stan och vi har vår egen sjalbarns maffia här jag och zingo :mrgreen: På dagis är det vi som har äldre syskon till våra barn och de som talar om vad vi tycker och kräver en del saker som förstagångs föräldrarna bara accepterar hur dagis gör. Vi gör ju som vi tycker passar oss och inte alltid som dagis tänkt sig/vill :twisted:
På norr finns det minst 2 sjalmammor, sjalgalen och en till :)
Jodå vet att det ju finns fler som ska bära, vi var ju i Parkleken en dag men då såg jag inga sjalar även om det pratades om det... sen fick jag ju total hjärnkollaps när jag tillfrågades om becon ~suckar~

Hehe känner igen det där sista du skriver, gissar att jag kommer bli en pest när det kommer till dagis och skola, för nu har man ju gått igenom allt det en gång
Här tittas det också, men kommentarerna kommer mest från tanterna och gubbarna :lol: Bara positiva kommentarer.
Har sett andra sjalbärare här i vårt lilla samhälle några gånger, men det är inte ofta inte.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?