Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maria Segedi
Idag 2 maj föddes min 4.e kusin. En liten Sara. Det blev tyvärr KS igen och jag har inte pratat om sjalar mer än visat lite men vet inte om jag lyckats inspirera...hur går det att sjala? Efter de 2 pappaveckorna hemma så kan jag nämligen tänka mig hon kan behöva bära...
Användarens profilbild
Av Sanfora
Det går bra att sjala som snittad tycker jag, för mig hade ju alternativet - att bära "för hand" varit betydligt jobbigare. Visst det känns, och man bär ju antagligen lite mer/längre än vad man gjort med ett "oburet" barn, men det funkar. Kanske att behov finns för en aningen lite stadigae sjal, inte den allra mest elastiska. Fast det beror ju också på vikt hos barnet, Mio var tung från start.
Av RG78
Beror ju lite på hur ont hon har efter sitt snitt och kanske även hur van sjalbärare hon är innan. Jag hade väldigt ont efter mitt ks och tror inte jag hade kunnat bära i sjal den första månaden över huvudtaget. Problemet var ju att sonen tryckte på såret och amning, bära honom vanligt, lyfta upp honom på blöjbordet var nästintill tortyr. Men jag kanske hade ovanligt ont.... Hur ont man är är ju väldigt individuellt och det är mycket möjligt att en sjal är en väldigt bra lösning för din kompis efter att de två pappaveckorna är över. Om inte annat så var sjal i alla fall en suverän lösning sen för mig....fick en liten kille som bara ville bli buren hela tiden.
Av Maria Segedi
RG78 skrev:Beror ju lite på hur ont hon har efter sitt snitt och kanske även hur van sjalbärare hon är innan. Jag hade väldigt ont efter mitt ks och tror inte jag hade kunnat bära i sjal den första månaden över huvudtaget. Problemet var ju att sonen tryckte på såret och amning, bära honom vanligt, lyfta upp honom på blöjbordet var nästintill tortyr. Men jag kanske hade ovanligt ont.... Hur ont man är är ju väldigt individuellt och det är mycket möjligt att en sjal är en väldigt bra lösning för din kompis efter att de två pappaveckorna är över. Om inte annat så var sjal i alla fall en suverän lösning sen för mig....fick en liten kille som bara ville bli buren hela tiden.
Har ingen aning om smärtan denna gång bara att hon hade så ont som du beskrev efter första snittet.
Av Umma
Smärtan är ju individuell, jag behövde smärtlindring regelbundet första veckan. Jag har burit mina barn i armarna från andra dagen utan problem. Sista barnet bar jag i sjal redan på BB.
Användarens profilbild
Av Tootz
Jag hade inte klarat mig utan min sino efter snittet. En nyfödd sitter ju så högt upp att snittet inte "kom i vägen" för sjalen, det gick utan problem att knyta ovanför :)

Jag tyckte det var mycket jobbigare att bära utan sjal än med... och jag var ju helt sjal-ovan då :)
Av MittNyaJag
Jag bar sonen i sjal redan på BB och det gick hur bra som helst. De sitter ju som någon redan sagt ganska högt så snittet berörs inte alls av sjalen.
Jag är snittad en söndag och tror nog att jag bar sonen i sjalen på tisdagen eller onsdagen. IDet gick inte så fort till en början men ändå. :)
Jag var nog ganska tidigt på benen men oxå väldigt bra smärtlindrad av ketogan och alvedon. :) 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?