Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Vi hade en bebisvagn åt H och det är tur att hallen är stor, för vi använde den kanske tre gånger eller så :lol:
Användarens profilbild
Av sagis
katha skrev:Vad är en dramaten? Känner mig lite off när jag frågar, jag har sett det i fler trådar men först nu kom det över mig att jag vet inte vad det är, skäms katha!
Vart får man tag på sånna då?
Dramaten = väska med hjul (som man drar maten i) Lite tantvarning :wink:
Användarens profilbild
Av Beckah82
sagis skrev:
katha skrev:Vad är en dramaten? Känner mig lite off när jag frågar, jag har sett det i fler trådar men först nu kom det över mig att jag vet inte vad det är, skäms katha!
Vart får man tag på sånna då?
Dramaten = väska med hjul (som man drar maten i) Lite tantvarning :wink:

Fast nu för tiden finns det fina som inte är sånna där rutiga hemska tantväskor på hjul :-)
Användarens profilbild
Av tofka
Empatikan skrev:Haha. Är bara tvungen att skriva här... Jag och gubben har ingen bil trots att vi bor på landet. I o med att jag numera är föräldraledig och han studerar på distans så klarar vi oss utan! När vår bil gick sönder så blev det som en tyst protest att inte hasta iväg och laga bilen (så nu står åbäket här avställt och skäms och väntar på lagning) Bussar finns, men lite planering krävs...som idag då.

Vi hade tänkt åka med två bussar (vi behöver göra ett byte för de sista km) men så kom vi fram till att vi inte hade så bråttom hem egentligen så vi kunde ta en senare buss och gå ena biten hem (tar ca en halvtimme i raskt tempo utan bebis, ca 45 med). Nånstans i tankegången slog det fel så vi shoppade på i godan ro =tre matkassar, en skötväska, en hink målarfärg och lite sprejburkar :shock: .

Vi insåg vårt "misstag" när vi skulle kånka hem på bråten... Så kom jag på att jag hade en extra bärsjal med mig och karln var gnällig så han fick ta på sig den och bära färgburk, ett gäng apelsiner, avokado, juice, sprayburkar o en del annat i sjalen. :rofl: Det var LÄNGESEN jag har skrattat så mycket. Men hans kommentar var "det är ju mycket skönare än att ha ryggsäck i alla fall" :loving: Många bilar som stirrade utmed vägen :fnissa: så man får nog påstå att vi har gjort lite dålig sjalreklam idag för folk måste trott att vi inte var riktigt... riktiga. :intetitta:

:rofl:

Hem kom vi i alla fall.
Jamen precis :tumup: Jag har tänkt att om vi ska på nån fjällvandring eller nåt så ska jag absolut bära grejerna i sjal! Går inte att hitta en ryggsäck som sitter så superergonomiskt!
Användarens profilbild
Av Empatikan
Jamen precis Jag har tänkt att om vi ska på nån fjällvandring eller nåt så ska jag absolut bära grejerna i sjal! Går inte att hitta en ryggsäck som sitter så superergonomiskt!
Jo, och så går det ju packa både på mage och rygg ju... :tumsup:
Användarens profilbild
Av Ezder
Jo, alla är vi olika och har olika förutsättningar... Vi tänkte inte köpa vagn, men fick en mycket gammal, skruttig sak. Den är bra när man storhandlar. En gång fick också Leo åka i den, när mormor var på besök. Själv har jag inga problem med att bära bebis + skötsaker några timmar, men däremot att ta mig fram med vagn... :ryser:
Användarens profilbild
Av Ezder
Empatikan skrev:Haha. Är bara tvungen att skriva här... Jag och gubben har ingen bil trots att vi bor på landet. I o med att jag numera är föräldraledig och han studerar på distans så klarar vi oss utan! När vår bil gick sönder så blev det som en tyst protest att inte hasta iväg och laga bilen (så nu står åbäket här avställt och skäms och väntar på lagning) Bussar finns, men lite planering krävs...som idag då.

Vi hade tänkt åka med två bussar (vi behöver göra ett byte för de sista km) men så kom vi fram till att vi inte hade så bråttom hem egentligen så vi kunde ta en senare buss och gå ena biten hem (tar ca en halvtimme i raskt tempo utan bebis, ca 45 med). Nånstans i tankegången slog det fel så vi shoppade på i godan ro =tre matkassar, en skötväska, en hink målarfärg och lite sprejburkar :shock: .

Vi insåg vårt "misstag" när vi skulle kånka hem på bråten... Så kom jag på att jag hade en extra bärsjal med mig och karln var gnällig så han fick ta på sig den och bära färgburk, ett gäng apelsiner, avokado, juice, sprayburkar o en del annat i sjalen. :rofl: Det var LÄNGESEN jag har skrattat så mycket. Men hans kommentar var "det är ju mycket skönare än att ha ryggsäck i alla fall" :loving: Många bilar som stirrade utmed vägen :fnissa: så man får nog påstå att vi har gjort lite dålig sjalreklam idag för folk måste trott att vi inte var riktigt... riktiga. :intetitta:

:rofl:

Hem kom vi i alla fall.
Oj, missade visst sida 2... :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa: åt detta!
Av Löv
Visst klarar man sig bra utan vagn! Själv har jag vagnen till dagsovplats för sonen. Vi har ofta tagit en promenad och sedan har han sovit utomhus i trädgården. Det funkar fin-fint för oss. :tumup:

Däremot skulle jag aldrig släpa med vagn när jag handlar. Då har jag alltid sjal. På stan har jag haft den någon gång och alltid ångrat mig. Den är ju bara ivägen. :wink:

Sonen gillar inte vagnen speciellt mycket i vaket tillstånd. Så jag är väldigt tacksam för sjalarna. Men samtidigt är det skönt att slippa bära jämt med tanke på fogont och att bebis tidigt blev en tjockis. :loving:
Användarens profilbild
Av hörnsten
Ezder skrev:Själv har jag inga problem med att bära bebis + skötsaker några timmar, men däremot att ta mig fram med vagn... :ryser:
:iagree:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag får separationsångest av att lägga en pyttebebis i vagn. jag vill helst ha den nära så jag kan gosa och pussa på huvudet. som tur är så har mina barn hållit med om att det är bättre att bli buren.
Av Löv
hörnsten skrev:
Ezder skrev:Själv har jag inga problem med att bära bebis + skötsaker några timmar, men däremot att ta mig fram med vagn... :ryser:
Fast det där beror lite grand på hur många barn man släpar med sig tycker jag... Fler barn = fler tröjor, mössor, vantar, gosedjur och andra livsnödvändiga tillbehör som plockas av och på om man t.ex. går in och ut ur affärer. Jag hade aldrig pallat bära alla grejor någon längre stund faktiskt. Så är jag iväg med samtliga barn är vagnen bra att ha med (fungerar också utmärkt med kundvagn när man handlar :app: ).
Användarens profilbild
Av Ezder
lena_l skrev:
hörnsten skrev:
Fast det där beror lite grand på hur många barn man släpar med sig tycker jag... Fler barn = fler tröjor, mössor, vantar, gosedjur och andra livsnödvändiga tillbehör som plockas av och på om man t.ex. går in och ut ur affärer. Jag hade aldrig pallat bära alla grejor någon längre stund faktiskt. Så är jag iväg med samtliga barn är vagnen bra att ha med (fungerar också utmärkt med kundvagn när man handlar :app: ).
Såklart! Jag har ju nu bara ett barn. Men om jag hade två, hellre Leo + saker i EN vagn och småsyskon på magen än släpa runt på ett sådant där enormt åbäke till syskonvagn...
Användarens profilbild
Av melon
Ezder skrev:
lena_l skrev:
hörnsten skrev:
Håller med.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?