Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
I dom två babybutiker jag frekventerar finns det ergonomiska selar också, till och med på skyltdockor! (i ena finns inte babybjörnselen skyltad så ens :lol:).
Så det går framåt!
Kanske borde gå in med L i babyskyddet och fråga vad man ska köpa, han väger ju över 10kg....
Användarens profilbild
Av Ezder
Haha, Leo vägde 10 kg när jag gömde Manducan och de sade att babybjörn var den bästa selen. Men verkligen kul att det går framåt! :vågen:
Användarens profilbild
Av telistant
Jag frågade en butik här i stan, som säljer sjalar och baby-björn om de inte funderat på ergonomiska bärselar också. Ägarinnan (som själv burit sina åtmistone i trikåsjal) svarade att den tillverkare hon varit i kontakt med inte ville ha butiksförsäljning utan bara internetförsäljning!

Men en sån attityd blir ju inte kontaktytan till nya föräldrar bättre direkt :( . Vet inte vilket märke det var.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
amani skrev:
visslan skrev:
Ezder skrev: Babybjörn är inte alls urkass. Det gör inget att man inte kan bära länge, för stora barn ska ändå inte bäras. De ska åka vagn. Annars lär de sig aldrig gå.
Ja, för om de sitter i vagnen går de mycket mer.

Just det.
:roll: jag har fått just den kommentaren för att min 1 åring inte går än, "det är för att du har burit henne så mycket"...
:x
Mm, för det är ju jättekonstigt att en ettåring inte lärt sig gå än... :hmm:
Användarens profilbild
Av UWO
mari_tres skrev: Och till TS säger jag som någon ovan nämde: Vänta tills deras barn börjar bli tunga i BB:n :wink: och du fortfarande kan bära utan problem! :tumup: Men bättre att bära i BB än att inte bära alls!
:iagree:

...sen kan man ju tycka att manduca mfl gott kan tokprofilera sig med "betydligt mer ergonomisk än BB och dessutom även för tyngre bebisar"
Jag får bara ont i axlar och rygg bara jag tänker på BB.

Lite kluvet egentligen. För visst är det bra att BB säkert ökar bärandet eftersom de är så stora. Men samtidigt tror jag de avskräcker också eftersom den avlastar så dåligt. Många kommer med de argumentet, att de får ont i ryggen, när jag tycker att de ska prova min manduca.
Användarens profilbild
Av zero.sara
UWO skrev:
mari_tres skrev: Och till TS säger jag som någon ovan nämde: Vänta tills deras barn börjar bli tunga i BB:n :wink: och du fortfarande kan bära utan problem! :tumup: Men bättre att bära i BB än att inte bära alls!
:iagree:

Men samtidigt tror jag de avskräcker också eftersom den avlastar så dåligt. Många kommer med de argumentet, att de får ont i ryggen, när jag tycker att de ska prova min manduca.
:iagree: på båda :D Har visat manducan på öppna förskolan men det var många som inte ville testa eftersom de "vet" att de får ont i ryggen av att bära i sele (= babybjörn) Däremot var det fler som testade på sjal och ringsjal :tumup:

På babyproffsen inne i Örebro finns Ergo skyltad tillsammans med babybjörnen :tumup:
Användarens profilbild
Av UWO
Ezder skrev:Haha, Leo vägde 10 kg när jag gömde Manducan och de sade att babybjörn var den bästa selen. Men verkligen kul att det går framåt! :vågen:
Ja, och jag har faktiskt burit en 20-kilos 7-åring i manducan en gång. Där någonstans börjar barnet kännas tung, men det gör hon ju även utan sele. :)
Av Anil
Min tjej ville inte sitta i Manducan till min stora sorg. Det verkar som hon inte är tillräckligt vig (?) för det är när man särar benen som hon protesterar. Sjal funkar inte heller sen hon blivit lite större. Så den sele som HON valde belv tillslut en BB. Och jag kan intyga att det inte är hälften så kul för mig, för hon känns tung väldigt fort (nu 7 kg). Men hon gillar att hon kan röra sig friare i BBn. Tror hon kommer gilla Manducan när hon blir lite större och inte behöver flexa benen så mkt. Och sjalen när hon kan bära sig själv stadigare. Så min rekommendation till alla är att testa olika varianter för att se vad som passar både föräldrar och barn bäst.
Av kajsaj80
Lina Werning skrev:Min tjej ville inte sitta i Manducan till min stora sorg. Det verkar som hon inte är tillräckligt vig (?) för det är när man särar benen som hon protesterar. Sjal funkar inte heller sen hon blivit lite större. Så den sele som HON valde belv tillslut en BB. Och jag kan intyga att det inte är hälften så kul för mig, för hon känns tung väldigt fort (nu 7 kg). Men hon gillar att hon kan röra sig friare i BBn. Tror hon kommer gilla Manducan när hon blir lite större och inte behöver flexa benen så mkt. Och sjalen när hon kan bära sig själv stadigare. Så min rekommendation till alla är att testa olika varianter för att se vad som passar både föräldrar och barn bäst.
Jag har inte så stor erfarenhet av varken sjalar eller selar, men när vår kille var liten bar vi honom mkt i sjal, och sedan även i manducan m "babysitsen", men det tog ett tag innan vi bar honom med benen utanför. nu är han 6 1/2 månad och ganska lång, så nu funkar det bra med benen, och det kommer det säkert göra för din flicka sen också. :D
Användarens profilbild
Av UWO
:gaah: Nu har jag träffat på två blivande föräldrar och försökt "promota" sjal/sele. Båda kommer med att "de redan har en BB" som motargument. Och så bär man inte barn över 6 mån. :(

En tog adressen till SB iaf. :) *hoppas, hoppas*
Sia skrev:Svenska dagbladet är väl en ganska tillförlitlig källa eller?
Nja, Hugo Lagerkranz har väl lite grand passerat sitt bäst före datum, så att säga. Jag får intrycket att han stödjer sig mer på sina personliga åsikter än på relevant forskning...
Användarens profilbild
Av Ezder
UWO skrev::gaah: Nu har jag träffat på två blivande föräldrar och försökt "promota" sjal/sele. Båda kommer med att "de redan har en BB" som motargument. Och så bär man inte barn över 6 mån. :(

En tog adressen till SB iaf. :) *hoppas, hoppas*
Bara för att kontra med något positivt måste jag nämna en blivande mamma jag träffade häromdagen. Hon lånade min Sino för längesedan, så att hon kunde provknyta upp Leo innan hon blev för stor och så. Och nu sade hon bland annat att barnvagn nog inte funkade så bra där hon bodde, utan det var nog bättre med sjal. Hon hade t o m fått höra från sin barnmorska att vagn nog inte var nödvändigt, att hon kunde köpa en sjal istället. :app: :app: :app:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?