Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Estrellita
Min dotter på sju veckor gillar inte Manducan. Jag har försökt flera gånger men hon får panik och verkar känna sig instängd. Någon som varit med om samma men där barnet ändrat sig med tiden? Hon älskar att vara med och att sitta framåtvänd i sjalen, armarna får absolut inte vara instängda om hon är vaken.
Användarens profilbild
Av katha
Hejsan!
Jag har en dotter som är likadan, armarna får inte vara låsta om det inte är så att vi ska gosa, eller om hon ska somna.
Jag bär iofs nästan enbart på rygg och då kan ju armarna vara på utsidan och när bebis blir slapp och vill sova är det bara att knyta om och få omslutet över armar,axlar och en sjalände över huvet. Samma kan man ju göra på magen med omslut. Det tycker jag är bästa lösningen om man inte använder en vanlig scarf el. sjal och binder kring när bebis somnat. Att ha armarna utanför gör ju inget. Knyt lite hårdare uppe i ryggen så att barnet inte kan luta sig så hårt utåt, det kan kännas lite läskigt. :D
Annars är det att få barnet att vänja sig, det är ju trots allt lite skillnad på sele och sjal och att kramas i mammas/pappas armar. :love:
Om du vill sälja manducan så kan du höra av dig till mig, vi vill prova en sån. :wink:
Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
Min pojke gillade inte heller Manducan i början, men nu älskar han den. Så det kan ändras! Öva lite när bebis är nöjd men bara korta stunder åt gången. Min pojke började gilla Manducan dels när han blev mer van vid situationen och dels när han blev lite större och kunde se ut lite bättre.
Användarens profilbild
Av Estrellita
Tack för svaren! Häromdagen testade jag Manducan igen då sjalen var i tvätten och det gick jättebra. Dock hade jag den i det korta läget så att huvudet kom ovanför kanten. Det vågade jag inte riktigt innan då hon inte var så stabil i nacken som nu. Hon gillar ändå sjalen bättre men jag kan tänka mig att det är som ni skriver, att hon kommer tycka om Manducan mer senare.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?