Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

lotusx skrev:
cinclus skrev:Men det verkar vara väldigt individuellt så var förtsatt vaksam och aktsam tills att hon blir lite större? Vagna när ni är osäkra tills ni känner er trygga med just detta.

Bonusdottern som är 24 år har faktiskt stort obehag även som vuxen av att gå i motvind! Olika strrka reflexer?
Måste bara säga att jag också har problem med andningen när det blåser mycket. Jättejobbigt så det förvånar mig inte alls att det stör barn.
Millie som är snart 2½ har fortfarande mycket svårt att andas i blåst men Moa,5, har inte haft problem med det sedan hon var mycket liten.
Elflin skrev:Man "måste" inte ha vagn! (Dumheter :hopmad:)
I regel så går man inte ut i onödan med en liten bebis när det blåser så mycket. För vår del har det alltid räckt att ha sjalen eller handen för. I något fall har jag vänt mig och gått sidledes för att skydda henne men inte mer än så.

Min dotter är född för tidigt och enligt läkarna på Neo är det väldigt ovanligt (de vågade inte säga aldrig) att barn som har så nära kontakt med en annan människa slutar andas. Prematurer har ofta apneer (andningsuppehåll) och Linnea hade en del men ALDRIG i sjalen.
Min son är också född för tidigt och jag har också diskuterat detta med läkarna på neonatal. En bebis som ligger mot bröstet på mamma eller pappa hör hjärtslag och andning vilket gör att det "påminns" att andas. Som sagt andningsuppehåll är vanligt på prematurer men brukar inte uppkomma när bebisen ligger i sjalen tätt intill bröstet och hör mamma andas. Men försök skydda barnet med en del av sjalen för vinden så att bebisen har det varmt och gosigt mot ditt bröst! Men att BVC-sköterskan säger att ni måste ha vagnen när ni promenerar ute - det verkar ju befängt! :evil:
Jag känner igen det där med sluta andas när det blåser. Hade 2 hundar fram till för en månad sen och då var jag illa tvungen att gå ut oavsett väder. Det som funkade för mig var att ha sambons skaljacka på mig för den var så stor att hon inte fick blåst på sig, men nu till sommaren blir det ju lite krångligare .
cinckus skrev.
OT Det är den reflexen man nyttjar vid babysim väl...?
jepp det stämmer.

Blåser vi våran dotter i ansiktet försiktigt så drar hon efter andan och skrattar glatt.

Det kan blåsa ned i vagnen också och det blir ju en massa jox att på en promenad se till att varken sol eller vind kommer ned i vagnen.

Har du motvind och solen i ryggen hur ska du ha vagnen då för att det inte ska bli fel?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?