Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Estrellita
Jag har en dotter på 7 veckor som jag bär mycket i trikåsjalen. Är hon för pigg vill hon inte bli buren mage mot mage så jag testade att sätta henne framåtvänd, vilket hon fullkomligt älskar. Jag undrar dock om den raka positionen kan vara skadlig för ett så litet barn, det blir ju inte samma grodposition som vid mage mot mage. Hon är ganska stadig i nacken men självklart hjälper jag till att stötta med ena handen. Jag bär bara så här hemma då jag tror det kan bli för mycket intryck om vi är i en affär till exempel. Stora delar av tiden får jag välja medan att bära så här eller inte bära alls men jag undrar om det kan vara skadligt för henne?
Användarens profilbild
Av Ezder
Det blir samma grej som med t ex babybjörn, all vikt i grenen och för rak rygg, om det inte är buddhaposition. Inte jättebra, med andra ord. Iaf inte för längre stunder.
Användarens profilbild
Av zink
Ezder skrev:Det blir samma grej som med t ex babybjörn, all vikt i grenen och för rak rygg, om det inte är buddhaposition. Inte jättebra, med andra ord. Iaf inte för längre stunder.
:iagree:

Det "lömska" är ju att t ex Tricot-Slen som vi hade har med den knytningen men inte buddha i sin instruktionsbok. Så jag bar också så några gånger (efts sonen var så himla nyfiken ju) men tänkte precis som du att det var inte mycket i grenen att hänga på. Det var innan jag hade hittat hit och fått grepp om lite mer argument för grodpositionen.

Kan någon tips om bra länk till buddhapositionen?
Användarens profilbild
Av zink
Här är en norsk instruksion med ett större barn. Det har jag aldrig sett. har baar sett med mindre barn, då benen är instoppade. Vilket ju är det du behöver då. Men håll till godo tills ngn fler länk dyker upp!

Inte helt bekvämt dock, tyngden blir för långt ifårn kroppen!

http://www.tettinntil.no/Instruksjoner_ ... rvendt.htm

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av zink
Tja, t ex här på Sjalbarns huvudsida då :oops:

Men det går inte att direktlänka så http://www.sjalbarn.se/knyta.php sedan välj Trikå och sedan Buddha.

Men norskan knöt med en vävd långsjal så nu har då alternativ.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Estrellita
Tack för svaren! Ja hon sitter inte helt rak i ryggen utan benen är som på bilden fast inte så högt upp. Gäller det att knäna ska vara över rumpan även här?
Användarens profilbild
Av zink
Estrellita skrev:Ja nu såg jag att det fanns länkar :? Är ny här och lite förvirrad :) Tack!
Jamen välkommen glömde jag ju säga! :hello:

Hoppas du ska trivas :tumup:

Jag är gammal här och förvirrad ;-)
Användarens profilbild
Av Estrellita
cinclus skrev:
Estrellita skrev:Ja nu såg jag att det fanns länkar :? Är ny här och lite förvirrad :) Tack!

Tack Tack :D Ja det kommer jag säkert. Känns som det är väldigt bra stämning här :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
Estrellita skrev:
cinclus skrev:

Tack Tack :D Ja det kommer jag säkert. Känns som det är väldigt bra stämning här :tumup:
Alldeleles för bra stämning. För nu MÅSTE jag hämta tvätten ju... ;-)

Och det enda ställe där begagnade prylar säljes där det är positivt att de är välanvända! Ingosade sjalar och tygisar som suger :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Eller så kan man bära så här! :) fast detta är ju iofs en ringsjal, ringarna bakom ryggen. Borde inte va så svårt att göra liknande knytning med trikåsjal? Min kille bar alltid lillen såhär. Fast man ska ju såklart sprida ut tyget mer över axeln! ergonomiskt o tryggare känsla för att han kan vända sig in mot pappa o snooza om han vill.
bara ett litet tips..
BildBild
Användarens profilbild
Av zink
Victoria P. skrev:Eller så kan man bära så här! :) fast detta är ju iofs en ringsjal, ringarna bakom ryggen. Borde inte va så svårt att göra liknande knytning med trikåsjal? Min kille bar alltid lillen såhär. Fast man ska ju såklart sprida ut tyget mer över axeln! ergonomiskt o tryggare känsla för att han kan vända sig in mot pappa o snooza om han vill.
bara ett litet tips..
Ah! Kul med action-bilder! Tack :tumup:

Jo så körde vi ju också, ungefär, med ringsjalen. Det brukar kallas "japanskt" tror jag.

Men ringisen funkar bara för korta lyft för mig, alldeles för sned belastning och oftast inte möjligt att breda ut så bra helle, tyngden på en punkt. På det ställe jag redan har ont...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ett annat alternativ om man har ett barn som vill se frammåt är ju att sätta det på höften. Ska tydligen funka med vanliga trikåknytningen, fast man skjuter den lite åt sidan bara. Har inte provat själv.
Användarens profilbild
Av Estrellita
Tack för alla svar och bilder! Vi har nu testat att stoppa in benen så knäna kommer i en högre position och det fungerar jättebra. På bara en vecka har hon förändrats jättemycket och tycker plötsligt om att sitta i sjalen trots att hon är pigg, även mage mot mage. Jag kommer också att göra en ringsjal av en av mina rebozos.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?