Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
Finns nog en massa trådar men men. Sökfunktionen på sjalbarn är lite haltande åsså tillkommer det ju en massa erfarenhet hela tiden här så :-)

Har en kompis med en snart 3-månaders baby som lånat min trikåsjal men de skulle även vilja ha en bärsele och har spanat på den engelska Cybex efts den har ettt "liggläge" som kan användas från nyfödd. Därefter används den som en BabyBjörn, hängandes i grenen alltså. http://cybex-online.com/site/uk/product ... s/igo.html Säljs av lite olika återförsäljare i Sverige.

Bild Bild

Jag tänkte istället slå ett slag för en mer ergonimisk bärsele men vilka funkar för riktigt små barn?

Jag känner till Ergo's "infant insert" men hur är det med andra selar? Samt kommentarer från er som har erfarenhet av att bära små barn i bärsele, inte enbart i sjal.

Bild Bild
Användarens profilbild
Av zingo
Manducan!!!Den har en bebis "upphängning" inne i selen så bebis sitter som en grodasamt att ryggdelen går att förlänga så den får stöd för huvudet.
Beco-butterfly har ungefär lika!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag vill också slå ett slag för de ergonomiska bärselarna. Med dem kan man bära från nyfödd till den ålder barnet inte längre vill bäras. Dvs en ergonomisk bärsele kan användas under lika lång period som en del har först en traditionell bärsele typ babybjörn och därefter en bärstol och man bär bekvämt hela tiden 8)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag rekommenderar också manduca eller beco butterfly till en nyfödis. de har inbyggd babyinsats :D

jag har sett cybex-selen och jag säger bara - hoppas de inte köper den :shock:
Av Sofie
Cybex-selen är ju snortung :shock: och väldigt mysko....
Användarens profilbild
Av zink
Scharlott skrev:Jag vill också slå ett slag för de ergonomiska bärselarna. Med dem kan man bära från nyfödd till den ålder barnet inte längre vill bäras. Dvs en ergonomisk bärsele kan användas under lika lång period som en del har först en traditionell bärsele typ babybjörn och därefter en bärstol och man bär bekvämt hela tiden 8)
Precis så!

Problemet är att föreslå det för ngn som spanat in ngt annat redan - utan att "dumgöra" och pracka på egna övertygelser... ;-)

Samt att jag inte har egen erfarenhet efts vi bar med trikå först och Patapum först senare. Åsså BabyBjörn i början (men inte nyfödd då), inkörsporten til tyngre droger... ;-)

Så tack för input, måste läsa vidare nu!

Känsn som att Manducan är ett välkommet tillskott - den är tillräckligt utseendemässigt lik BabyBjörn för att fokl inte ska bli skeptiska - men även då bra för nyfödda alltså. Suvve! Och gillar man inte färgerna så kan man alltid boosta den... ;-)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Manducan är ju ganska neutral i färgerna och iallafall några på öppnis har vågat testa den för att den lite liknar Babybjörnen. :roll: (med mycket vilja och lite kisande så :lol: )

En sak som kanske kan motivera till köp av en ergonomisk sele kan väl vara att du hört att den är både bekvämare och billigare än Cybexen och har längre användningstid. Från nu tills barnet inte vill bli buret längre. En till som är bra är ju att det går att bära på ryggen med den också, då sparar dom in kostnaden för en bärstol med :wink:

Och om dom ändå köper den andra selen så.. ja de lär väl upptäcka att det inte är så skönt. Det kanske kan gå att få prova den i affären, jag tänker att om dom har burit i sjal lär de ju märka ganska omg att det inte är samma avlastning.
Användarens profilbild
Av zink
Jo, nu gör jag en liten "matris" (tack och lov är tjejen lika knäpp som jag i det fallet) med t ex vikt (objektiva fakta you know), min/max ålder, bärvarianter o s v.

Lite bekväm fårga, ist f att surfa runt bland alla annonsörerna: Vilka återförsäljare finns?

Manduca? ( )

Butterfly Beco? (TinyTots)

Ergo med infant insert? (MammaBarn, Knyt-An)
Användarens profilbild
Av zingo
Manduca? ( ),Knyt-an

Butterfly Beco? (TinyTots), Babydesign (Ingrid)

Ergo med infant insert? (MammaBarn, Knyt-An)
Är de jag vet på rak arm.
Användarens profilbild
Av frida
Jag såg en sån Cybex på barnaffären sist. Den är en riktig skrattfest :Hahaa: :whut:
Tur att din kompis har dig! Jag skulle rekommendera Manducan om hon gillar utseendet, den är mjuk och gosig för en liten en.
Av killen08
Hej. ang bärsele cybex så kan jag bara ge positivt om den. barnet ligger bra o stabilt o den e skön att ha på sig. har en blå/grå som jag inte hann andvända så många gånger innan vår kille blev för tung. Är det någon som e intresserad av att skaffa en så ska jag sälja min för fem hundra. ny kostar den över tusen kr. vid intresse så kan ni skicka ett svar här på sjalbarn så hör jag av mig. :vågen: mvh killen
Användarens profilbild
Av zero.sara
killen08 skrev:Hej. ang bärsele cybex så kan jag bara ge positivt om den. barnet ligger bra o stabilt o den e skön att ha på sig. har en blå/grå som jag inte hann andvända så många gånger innan vår kille blev för tung. Är det någon som e intresserad av att skaffa en så ska jag sälja min för fem hundra. ny kostar den över tusen kr. vid intresse så kan ni skicka ett svar här på sjalbarn så hör jag av mig. :vågen: mvh killen
Hur tungt var barnet när han blev för tung?
Frågar eftersom jag fortfarande bär min 2 åring i manducan och hon väger ca 11 kg, tror det gör den ganska prisvärd i jämnförelse :wink: , då den ny kostade straxt över 1000-lappen
Användarens profilbild
Av Scilla
Finns Weego fortfarande? Den såg fin ut för pyttisar tycker jag, men jag har aldrig sett någon live. Har för mig att någon här haft en, kanske April..?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?