Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Blossom
Tränar och tränar på det där med ryggknytande och det går bättre och bättre för varje gång.
Än är vi inte riktigt i mål och jag är ganska övertygad om att jag "behöver " en ny sjal som är lite kortare.
De jag har är 5 meters varianter och jag får hur mycket tyg över som helst
Det blir knöligt och bökigt med så mycket tyg att hantera.

Vilken längd ska jag ha istället? (4,6?)
Och framför allt, vilken sjal ska jag välja!
Älskar de jag redan har men ska jag gå på det välkända eller ska jag prova något nytt?

Härligt problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. :vågen:
Användarens profilbild
Av mari_tres
4,6 eller kanske till och med att det räcker med en 4,2a det beror lite på hur stor du är. Har du möjlighet att gå på sjalträff så skulle jag rekomendera det =) eller om du mäter hur mycket som blir över du du knyter.

Och så ska du välja en som du tycker är snygg :wink: Vill du ha tips så kan du komma med önskemål om färg och/eller mönster så ska vi nog kunna hitta på nåt :tumup:
Av Blossom
Att hitta bara en som är snygg är ju nästan omöjligt! :lol:

Sjalträff kommer det nog att bli snart igen men jag vill ju ha en ny NU!! *s*
Jag har kikat lite åt Easycare men de är ju så attans dyra...
Sen ska det väl finnas någon fransk sort som jag glömt namnet på. :oops: Såg den någonstans och tyckte den var supersnygg!
Nästa fråga är ju tjocklek... vill gärna ha en ganska tunn men ändå stadig sjal som kan användas under sommaren utan att jag får totalt värmeslag.
Vad finns det mer för sjalsorter som jag "bör" kika på innan jag bestämmer mig! (och vad heter den franska och var får jag tag på den?)

Har ju kanske inte möjlighet att provkänna innan så jag litar på ert omdöme! :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Chily skrev:Att hitta bara en som är snygg är ju nästan omöjligt! :lol:
Det är därför somliga har fler än en :Hahaa:

Franska sjalen: http://www.neobulle.com/porte-bebe_7_ec ... afc9804e96 finns även en svensk återförsäljare nu, minns inte vem dock :hmm:

Ang lite tunnare sjalar så finns det en del trådar om det, sök på sommarsjal eller så. Ellaroon, gåsen och zaran är tre tunna, men det finns en del till :wink:
Av Blossom
Där var den snygga franska ju... Tack! :D

Jag får väl söka runt och se vad jag kan hitta.
Zara har jag ju redan så jag vill prova något annat...
Känner på mig att detta kommer att bli "Mission Impossible" :lol:

Fast jag måste erkänna att det är ett ganska kärt bekymmer!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Om 5 meter = "hur mycket tyg över som helst" så säger jag absolut att du ska ha kring 4.2 faktiskt. :-)
Så har jag det också och jag är inte alls superliten eller så.

Lycka till.
Av Jinxan
Beckah82 skrev:Om 5 meter = "hur mycket tyg över som helst" så säger jag absolut att du ska ha kring 4.2 faktiskt. :-)

Lycka till.
Får jag skjuta in en liten fråga här:

Är det med sneda ändar det går bra med 4,2 för dig? Jag kan bara knyta ryggsäck med min 4,2'a som har raka ändar.
Användarens profilbild
Av Beckah82
JinxLinda skrev:
Beckah82 skrev:Om 5 meter = "hur mycket tyg över som helst" så säger jag absolut att du ska ha kring 4.2 faktiskt. :-)

Lycka till.
Får jag skjuta in en liten fråga här:

Är det med sneda ändar det går bra med 4,2 för dig? Jag kan bara knyta ryggsäck med min 4,2'a som har raka ändar.

Ja, sneda. Jag lyckades med en som är prick 4 m också. Bilder på det: http://beckah82.bilddagboken.se/p/dayvi ... =341501355

gravidmage i vägen så knytningen är lite konstig.

:-)
Av Blossom
mari_tres skrev:Vara nära är det som har dem här! http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=58&t=127808
Nämen, vad bra! Vara Nära butiken ligger ju "runt hörnet" så då kan jag köra dit och prova den ju! :vågen:
Ska försöka prova lite storlekar då också.
Lycka till.
Jag är en stl 44 normalt så jag misstänker starkt att 4,2 blir för litet... När jag knyter på ryggen med mina "5-metare" så når svansen strax nedanför knäna och det tycker jag är alldeles för långt.
Användarens profilbild
Av Alven
Får jag flika in och säga att det är väldigt skönt att dra sjaländarna två varv runt midjan när man knyter omslutet på ryggen, det blir fantastisk bra avlastning då! :)

(Har man en smal sjal och jeans som börjar bli för stora kan man dra sjalen genom hällorna och så har man bärsjal och skärp i ett. Så gjorde jag ibland med hug-a-buben som var galet lång, typ 6 meter, och smal...)
Användarens profilbild
Av melon
Den tunna hoppedizen är en stor favorit här, avlastar nästan som en vanlig hoppe men mycket tunnare och svalare på sommaren!

:längtar till sommaren nu:
Av Blossom
Alven skrev:Får jag flika in och säga att det är väldigt skönt att dra sjaländarna två varv runt midjan när man knyter omslutet på ryggen, det blir fantastisk bra avlastning då! :)

(Har man en smal sjal och jeans som börjar bli för stora kan man dra sjalen genom hällorna och så har man bärsjal och skärp i ett. Så gjorde jag ibland med hug-a-buben som var galet lång, typ 6 meter, och smal...)
Smart! Det måste ju testas. Varför tänkte jag inte på det själv... :duh:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?