Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Jag skulle vilja ha en grönaktig sjal och funderar på att färga min Hoppe Osaka. Är det nån som provat? Eller nån som skulle våga sig på en gissning om resultatet? Nu använder jag mest min härliga Amazonas carry sling laguna för de fina färgernas skull, men på en riktig långpromenad avlastar nog hoppen bättre och den vill jag ha lite grannare...
Användarens profilbild
Av petraokalle
Tar man bara då en vanlig förpackning med valfri färg och salt och kör i maskinen, eller blandar man olika färger för att få fram andra nyanser? Är novis på det här men har ju sett alla superfina färgade sjalar som andra SBare har fixat! Har du en bild på din färgade osaka? Vore superkul att se!
Användarens profilbild
Av petraokalle
Vore toppen! Någon annan kanske vet också?
Användarens profilbild
Av Upia
AnKa, kan det där vara min Osaka? Jag sålde den till Mist vill jag minnas.

Så här såg min röda ut iaf
Bild

Jag färgade av den först och sedan använde jag en förpackning av Nitor Bordeaux och en Nitor Tomat för att få den sådär underbart röd.
Användarens profilbild
Av Upia
Jag satt och letade efter en bild så jag såg inte Marängs svar. Men nu är jag ganska säker på att det är den som jag färgade, jag vill minnas att den blev till ringsjalar när Mist sålde den vidare.
Användarens profilbild
Av AnKa
Upia skrev:AnKa, kan det där vara min Osaka? Jag sålde den till Mist vill jag minnas.

Bild

Jag färgade av den först och sedan använde jag en förpackning av Nitor Bordeaux och en Nitor Tomat för att få den sådär underbart röd.
Så det var DU som färgade :D Jag köpte av Mist, klippte itu den, sydde en ringsjal och behöll min del som kortsjal. Jag älskar den :heart: använder dagligen.
Användarens profilbild
Av petraokalle
ÅÅÅHHH vad superfin! Nu vill jag nog ha en röd istället för grön... :love: En undran: hur gör man för att färga av den innan man färgar den? Är det bara att slänga in färgkaren av olika färg (bordeaux/tomat i ditt fall)?
Användarens profilbild
Av Upia
AnKa skrev:
Upia skrev:AnKa, kan det där vara min Osaka? Jag sålde den till Mist vill jag minnas.

Så det var DU som färgade :D Jag köpte av Mist, klippte itu den, sydde en ringsjal och behöll min del som kortsjal. Jag älskar den :heart: använder dagligen.
Vad roligt att den används! Jag tyckte ju tyvärr att den var för tjock för oss :( Den satt väldigt, väldigt länge prydligt ihopvikt på soffan innan jag insåg att jag inte kunde ha kvar den bara för att den var fin.
Användarens profilbild
Av Upia
petraokalle skrev:ÅÅÅHHH vad superfin! Nu vill jag nog ha en röd istället för grön... :love: En undran: hur gör man för att färga av den innan man färgar den? Är det bara att slänga in färgkaren av olika färg (bordeaux/tomat i ditt fall)?
Jag färgade av den så att de svarta ränderna blev ljusare. De beiga ränderna förändrades inte märkbart i färg. Jag vet inte om det behövs egentligen, men det gör att det blir mindre kontrast mellan de mörka och ljusa ränderna. Det är ju en smaksak.

Jag använde Nitors Remover men minns inte hur det funkade :hmm: Det gjorde jag innan ett par gånger tills jag blev nöjd med resultatet.
Vad det gäller färgen slängde jag bara i ett tråg av varje samtidigt och färgade som vanligt. Jag hade fått för mig att man behöver två paket färg för att färga så mycket tyg och få en mörk färg så det var enkelt att blanda.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Då ska jag bara hitta modet att göra det och tiden att inhandla färgen... :vågen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?