- sön mar 15, 2009 15:06
Sen är det så olika. När yngre människor begravs är det oftast inte alls lika strikt, ibland skrivs det till och med ut att man vill ha ljus klädsel men gamla människor (speciellt på mindre orter och landsbygd) vill nog gärna se att besökarna kommer i svart eller andra mörka färger på begravningen.
thowida skrev:Borde väl bli barnaha skrev:Jag är på många begravningar eftersom jag ofta sjunger. Bebinan skulle jag inte reagera på alls på en begravning i svart. Den är ju inte färgglad. Dessutom är det just när det gäller barn som det är ok med lite färg.Räknas sjal som vuxens kläder eller barns?
Så här står det på fonus hemsida om klädselOm inte svart
Svart liksom vitt betraktas som sorgens färger. Har man inte möjlighet att klä sig svart så är alternativet grått, mörkblått eller andra mörka/diskreta färger.
Barnens kläder
Barn kan ha sina finkläder på sig oavsett färg.

Sen är det så olika. När yngre människor begravs är det oftast inte alls lika strikt, ibland skrivs det till och med ut att man vill ha ljus klädsel men gamla människor (speciellt på mindre orter och landsbygd) vill nog gärna se att besökarna kommer i svart eller andra mörka färger på begravningen.
Mamma till 5 födda -95 - -07
40++
40++