Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av argentum
Lillan är snart 8 månader och hon vill inte gärna bli buren på magen. Hon vrider sig och vill se framåt istället och är klart missnöjd. Men om jag sätter upp henne på ryggen, blir det inte för mycket intryck då? På ryggen får hon ju inte samma kontakt med mig som på magen.
Hon är ganska känslig och jag skulle inte drömma om att vända på barnvagnen ännu. Sitta i vagnen orkar hon bara korta stunder ännu.

Hur resonerar ni? När är det lagom att börja bära på ryggen (på promenader)?
Något tips på hur jag bäst knyter på magen så att hon ändå får lite uppsikt? (Höften kan ju funka för korta sträckor)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag började bära ute på ryggen på promenader när lillebror var kring halvåret. (Inne på stan o i folksamlingar bar jag dock fortfarande på magen.)

Jag resonerade som så att det, trots att han satt på min rygg, ändå har stor möjlighet att lätt skärma sig själv genom att vända sig in mot min rygg/gömmar sig lite bakom sjalen/selen på ett sätt som inte alls är möjligt i en framåtvänd vagn. Jag upplevde mig även känna av bra hur han reagerade även om han satt på min rygg.
rots allt var det ju bara några tunna lager tyg mellan oss, och man kan ju alltid hålla en liten hand eller fot om man vill ha lite extra kontakt! :heart:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Håller med föregående talare! Så är det ju så att kroppskontakten gör ju att lillan känner av hur du reagerar på det som händer runtomkring, vilket man helt går miste om i framåtvänd vagn

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?